Gå til innhold

Vi skal flytte til Førde, hvor er best å bosette seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke kjent i det hele tatt.

 

Vil gjerne bo nær en bra skole, og med kort avstand til sentrum (skal jobbe i sentrum). Ønsker også bra med sol og nærmiljø med mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor her selv, men er ikke herfra opprinnelig og dermed ikke superkjent. Vi bor nesten midt i sentrum, i førde terrasse (ganske nytt boligkompleks på flatene 1) barnevennlig og fint. Lite/ingen sol på denne tiden av året, men har om sommeren. Er i nærheten av gode barnehager på ytre hafstad, samt småskole 1-4 på flatene og storskole/ungdomsskole 5-7 og 8-10 på halbrend. Ytre hafstad er et fint boligområde.

 

Det som betegnes som solsiden og som har sol hele året (tror jeg) er hornes, men da blir man avhengig av bil eller buss. Er ikke gåavstand til sentrum. Tar vel 30 min hvertfall å gå, om ikke mer. Hvordan det er med barnehager der borte er jeg usikker på, men vet at skolebarna må til sentrum. Utover det er jeg veldig dårlig kjent dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk akkurat anbefalt Ytre Hafstad fra noen andre:) Men forstår at det er ganske bratt opp til skolen.

 

Hvordan liker du deg i Førde da? Kan jeg spørre hva som førte dere dit? Hvor gamle er barna dine? Våre er 2 og 5 år.

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I førde er det bratt over alt. Hehe. Neida, syns ikke det er så ille jeg da. Gått oppover der mange ganger da mini går i bhg i området der :) får god kondis i hvertfall! ;) Trives veldig godt i førde jeg, er opprinnelig fra florø, så helt ukjent er det ikke. Sambo driver en foretning her og jeg jobber. Orket ikke pendlingen, så ble til at vi flyttet. Har litt familie her også, så er ikke ille, pluss kort vei hjem til florø om det er noe :) mini er 2 år og vi venter nr to på sensommeren :)

 

hva som gjør at dere skal flytte hit da om jeg kan spør? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har fått jobb i Førde. Jeg har en utdanning som gjør at jeg lett får jobb, så ikke noe problem for meg å flytte.

 

Hva heter barnehagen der du har gutten(?) din? Og er du fornøyd med den?

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går i småbarnsavd. I førde familiebhg, veldig veldig fornøyd! men siden han er fylt to må han bytte til høsten. Han har nå fått plass i ytre hafstad bhg. Ingen erfaring med den. Den er helt ny, sto ferdi i august i fjor. Er en såkalt basebhg, så er veldig spent. Håper han vil trives like godt der :) håper det!!

 

Skal dere leige eller kjøpe bolig? Dere får uansett ha masse lykke til :)) håper dere vil trives :) hvor dere flytter fra forresten? ikke at det er så viktig, bare litt nyskjerrig av meg :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer flyttende fra en liten bygd på østlandet. Tenker å kjøpe siden vi skal selge her vi bor nå. Greit å investere i eiendom. Har forstått at boligprisene i Førde er høye, så spent på hva vi får for pengene. Er Ytre Hafstad et dyrt område?

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er de. Ble solg en leilighet i komplekset her på ca 80 kvm til 2,4 mill. Men det er nok pga at det er så sentralt og ganske så nytt. Hvordan prisene er på ytre hafstad er jeg ikke sikker på. Varierer nok veldig. Men tror det er et ettertraktet område, så må sikkert ut med litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...