Gå til innhold

Hvor mye har du rukket å gjøre før 9 om morgenen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før jeg fikk barn så hadde jeg dusjet, spist frokost, stelt meg, kledd på meg, gått ut, tatt bussen til jobb, drukket kaffe og jobbet 1 time før klokka var 9.

Nå som jeg er i permisjon gjør jeg ingenting før kl.09 for da sover vi fortsatt. Våkner i 10-tiden vi:-)

Før barn: stått opp, morgenstell, spist frokost, jobbet en time. I helgene: ikke stått opp ennå.. Nå: lekt i senga, morgenstell på alle tre, frokost m kaffe, lek, kle på, gå til bhg, jobbet en time. Helg: samme som inntil å gå til bhg, i stede lekt en del ute eller inne, og kanskje startet frokost nr to på mini. Men trøtt som en strømpe.

Før jeg fikk barn så hadde jeg dusjet, spist frokost, stelt meg, kledd på meg, gått ut, tatt bussen til jobb, drukket kaffe og jobbet 1 time før klokka var 9.

Nå som jeg er i permisjon gjør jeg ingenting før kl.09 for da sover vi fortsatt. Våkner i 10-tiden vi:-)

Annonse

før barn: hverdager, stå opp og gå på jobb...

Helg... ingenting..da sov jeg ennå...

Etter barn : hverdag: kle på to barn, smøre matpakker, stelle meg selv, levere to stk i barnehage og kommet godt i gang på jobb...

Helg: gjerne laget brød / rundtstykker, støvsuget, .. kost masse, sett barnetv... forberedt en god frokost... gjerne vasket tre maskiner med klær.... hehe...LITT forskjell!

I "gamle" dager hadde jeg kanskje rukket å stå opp, spise frokost og muligens gått en tur med hunden.

Nå, rekker jeg å stå opp, dusje, spise, lage matpakker, pakke sekker, innimellom vaske klær eller legge opp, rydde, vaske huset, levert i bhg og skole, samt begynt på jobb.

Har blitt litt mer effektiv på mine eldre dager, eller kanskje mer inneffektiv siden jeg heller gjør disse tingene om morgene enn om kvelden...

Før: Stått opp, dusjet, kanskje trent, spist frokost og jobbet 1-2 timer

nå; stå opp, sette på vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin, dusjet, ordnet ungene, kjørt i barnehagen og jobbet en halvtime

Før;

bla bla + jobbet en time

Nå:

Hørt mini skravle i 10-15 min i senga før jeg gir flaske

Lest bok på senga med mini

Morgenstell

Kaffe

Lek

Kanskje en tur på dataen

Så ikke stort mer igrunn!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...