Novadona Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Hei, Lurer på hvorfor lille ca tre ganger om natten klager, små hyler og etterhvert våker om jeg ikke kommer inn å snur gutten. Er det vanlig, kan jeg venne han av med det? vokser han det av seg? Han er 4 mnd, og klarer ikke å snu seg selv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Altså, han snur seg over på magen eller?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Det er vel bare bra at han våkner når han snur seg over på magen (går utifra at det var det du mente..) for de skal jo ikke ligge på magen =)
Novadona Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2011 Han legges i sideleie på kvelden, og jeg må snu han til andre siden. Jeg gjør det ca 3 ganger om natten. Han snur seg ikke selv. Han vil ikke sove på ryggen?! Vi kunne kanskje "trent" på det?
Snuppa + Spire Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Hei:) Hva skjer om du forsøker å legge ham på ryggen da? Har han vært undersøkt av fysioterapeut eller kiropraktor e.l.? Tenker at han kanskje har vondt i rygg/nakke eller noe, siden han ikke vil ligge på ryggen?
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Lillegutt her snur seg fra ryggen, og virker som om han helst vil sove på siden, og bore ansiktet sitt i soveskinnet eller kosekluten. Ofte legger jeg han tilbake på ryggen, men han våkner som regel ikke da. Noen ganger MÅ han bare sove/sovne inn på siden, da legger jeg han i et slags stabilt sideleie (huff, det hørtes rart ut, men ja, hehe) men ikke med den ene hånda under hodet. Så da lurer jeg også på, bør de sove bare på ryggen? er det det eneste tryggeste? Min er 4,5 mnd
Novadona Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2011 Han sliter med å finne roen på ryggen og innsovningen blir enda lenger. Han sover også da veldig kort (i motsetning til når han ligger på siden) Kan jo hende det er noe, men jeg tror mere det er det at vi har lagt han i sideleie siden fødsel. Han har ikke vært undersøkt, er det så alvorlig da? hmm, litt usikker på om det trengs...
Novadona Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2011 mener å ha hørt at sideleie er "trygt" på samme mpte som på ryggen. Vi har en gulper i tillegg, så det føles tryggest at gulpet lettere kommer ut fra sideleie!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 hei! jeg driver med samme greien her vil jeg tro...gutten vår har vært en gulper siden fødsel og har lagt i sideleie fra første stund...men nå den siste uken har han begynt å knirke litt på kvelden etter noen timer søvn..jeg bare ligger han på rygg eller motsatt side og han sover godt igjen fram til han skal spise på natten... vi har vært hos kiropraktor og fått bekreftet at alle låsninger er borte..(setefødsel var grunnen til låsninger her) så jeg tenker mer at han som oss bare syns det er godt å skifte stilling..han klarer det jo ikke selv så må ha hjelp foreløpig..men han hylgriner ikke..han små våkner og knirker litt...tar han før det kommer til grining så han ikke skal vekke seg selv helt:) jeg tror ikke at det nødvensigvis må være noe vondter noe sted hos babyen din som gjør at han(?) vil snues..
Snuppa + Spire Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Er jo slettes ikke sikkert at det er noe. Jeg tenker bare at det er bedre å sjekke, og om det skulle være noe, så er det jo enkelt å fikse på, og så vet man hvertfall:) Legger til at manuellterapeut er gratis for barn opp til 12 år, trenger ikke henvisning fra lege. Holder en knapp på kiropraktor jeg da... Ser andre her sliter med samme, og har allerede fått rettet opp låsninger, så kan selvfølgelig være noe helt annet. Min ligger på ryggen, og er avhengig av bamser rundt ansiktet, som han kan gnikke nesen inntil, om han ikke finner noen, begynner han å kave og våkner:)
Smørblomsten<3 Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Her står masse om sovestillinger: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/babysov.php Det beste er at de ligger på ryggen, men sideleie er bedre enn mageleie. Hvis babyen sovnet inn i sideleie så er det vel ofte mulig å prøve å legge på ryggen når innsovningen er i orden? Vil tro det er en mer behagelig sovestilling enn å belaste den ene siden gjennom hele natten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå