Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Hvordan sover deres på 3-4-5 mnd på dagtid. når vi er hjemme sover hun maks 20 minutter på dagtid, ca 3-4 ganger pr dag. På natten sover hun fra ca 1930- 8-30(våken for mat). Burde hun ikke sove mer på dagen? prøver å legge både i seng og vogn. Hun er trøtt og småsutrete en time etter soving.
romsa Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Lillegutt på 3 mnd sover sjelden lengre enn 30 minutter inne på dagtid. Legger vi ham ut på balkongen, sover han derimot 3 timer. Du skriver at du har prøvd å legge i både seng og vogn, jeg vet ikke om du da mener vogn ute. Dersom du ikke har prøvd det, men har mulighet, kan det anbefales på det sterkeste!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Alt fra ca 1,5-3 timer 2-3 ganger om dagen. Han sover bedre dersom han ligger ute i vogna, enda bedre dersom vi triller den. I det siste har en av duppene vært på ca 45 min, da ha han ligget inne. Han er 4,5 mnd
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Synes 20 min per blund hørtes litt lite ut ja.. Tutta mi på 5 mnd har lenge sovet 3 blunder iløpet av dagen nå; 2 lange og en kort. De lange duppene er på 1 - 3 timer, den korte (og siste) duppen er gjerne bare 30 min. Hun sover som regel i vogna ute på verandaen, men hvis den første blunden blir så lang som 2,5 til 3 timer, blir det som regel bare en blund til før kvelden ca kl 20. Begynner å bli klar for å kutte ned til bare 2 dupper om dagen nå, husker jeg gjorde det med eldste da hun var 6 mnd gammel.
blid frøken :) Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Jenta mi på 5 mnd sover fra 19 til ca 8. Deretter har hun 2 soveøkter i løpet av dagen. Den første i 11-tia på ca 1 time (kan bli litt lengre hvis hun våkner tidligere), den andre økta i 4-tia varierer fra 30 til 60 min. Alt i alt så sover hun ca 15 timer i døgnet, noe helsesøster sier er gj.snittet for de på 5 mnd.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2011 Har desverre ingen mulighet å sette henne ute her jeg bor. Skulle ønske jeg hadde balkong! Lurer på om jeg skal forsøke å holde henne våken lengre før hun får sove igjen.
romsa Skrevet 20. februar 2011 #7 Skrevet 20. februar 2011 Intuitivt vil jeg ikke tro dette hjelper/er lurt. Babyer bør nok sove med jevne mellomrom og når behovet melder seg. Hva med å kle henne godt og legge henne på et kjølig rom i vognbag eller lignende, kunne det vært en idé? Kjæresten min hadde nettopp med seg lillegutt på overnattingsbesøk hos sine foreldre, og siden det var for kaldt til å sette ham ut der forsøkte de å ha ham på kjølig rom - han sov faktisk godt der også. Min erfaring med vår lille gutt er at han har lettest for å ta den lengste hvilen tidlig på dag, ca 1,5 timer etter vi står opp. Andre barn har lang hvil senere på dag, men du kan jo forsøke å legge tilrette for langsøvn tidlig og se om det kan funke.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2011 jeg pleier å legge henne i vogna i yttergangen for det er det kaldt og godt. sover bedre der, men våkner som regel ganske raskt der og da vi bor i blokk(slamring med dører, løping i trapper, postkasser osv hehe). men kanskje jeg skal prøve å gjøre soverommet litt kaldere på dagen...
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2011 hun står opp ca 830..og så går vi i bhg med storesøster rundt 945. da sovner hun i vogna og jeg lar den stå ute i gangen...men våkner alltid 10 min etter jeg har satt den fra meg. Ja det er litt vanskelig å holde henne våken og sånn enda, mulig det er litt for tidlig å regulere henne slik.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 hei! her har vi hatt samme "problemet lenge" han har aldri sovet noe særlig på dagtid..jeg har vært veldig nervøs og redd for ham osv og ikke klart å ligge han på rommet å sove alene så han har lagt i vognen i stuen hvor jeg kan se han hele tiden...detta har nå gått sge litt til å etter å ha begynt å legge han på kjølig soverom med døren igjen sånn i 12 tiden sover han nå 1 til 1 1/2 time istede for 20 min i stuen.... skulle gjerne sett at han sove ihvertfall 2 timer men alt hjelper;) liker ikke at han skal stå ute så det er glemmesak her i gården...da er kaldt soverom fint å ha:)
snuppelura-jente10 Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Oj, skjønner at jenta mi er ganske så bedagelig. Hun sovner kl 19 til kvelden, våkner for mat kl 06 (får i senga mi og sovner mens hun spiser) så opp kl 09. Får da mat og sover en time. Mat kl 12 og sovner da i 3 timer, i går måtte jeg vekke henne etter 4, ble litt bekymret. Kan sove 30 min mellom det neste måltidet også, men det spørs hvor lenge hun har sovet på dagen.. Et lite tips som jeg gjør når jeg bare er hjemme. Går en liten tur, når jeg kommer hjem legger jeg henne, med ytterklærne på soverommet med viduet opp. Da blir det kaldt, men ikke like kaldt som ute, hun elsker det og kan bare sove og sove. Lykke til!
Jenny_m Skrevet 21. februar 2011 #12 Skrevet 21. februar 2011 Sånn er det hos oss også . Og guttungen blir driiit trøtt og sinna når kl nærmer seg 19 . Og det er helt umulig å legge han Kjempe slitsomt .. Det jeg gjør er at jeg ar han sovenede i vippestol som man kan legge ned ! Når han begynner å våkne etter 20-30 min er det bare å vugge i vei.. Drit slitsomt og veeet man ikke skal vugge men er det eneste som får han til å sove lenger .. Og på kvelden da er han en drøm å legge. Får en flaske og legger seg i sengen , sovner inn av seg selv uten noe tull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå