Gå til innhold

Er det tåpelig av meg å be legen om sykemelding pga dette?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 20, og har et barn på 10 mnd og et barn på 7 år.

Jeg jobber 100% i et ganske psykisk krevende yrke, og tar meg fullstendig ut av jobben. Dette resulterer i at jeg fungerer ganske ok på jobb, men at jeg ikke har NOE energi igjen, hverken til mann, barn, hus eller fritid, etter endt arbeidsdag. Jeg har ofte feber om ettermiddagene og i helgene, og har ofte så intens hodepine at jeg ikke orker annet enn å ligge i mørket med en klut over panna - og begynner å mistenke at dette er kroppens reaksjon på at jeg er så sliten. Vel hjemme fra jobb er jeg som ei gammal vaskefille; jeg orker INGENTING, og ender som oftest med å sovne på sofaen halve ettermiddagen, før jeg ramler opp i senga tidlig, og sover bort både kvelden og natta.

Utover dette er formen ganske ok. Jeg er ikke så mye kvalm, og kaster heller ikke opp særlig ofte lenger. Verker litt i bekkenet, men ikke mer enn at det er overkommelig. Altså er vel ikke den fysiske formen "grunn god nok" til å be om sykemelding, så lenge det ikke blir verre..

Men er det bare tull av meg å be om sykemelding pga dette? Får dårlig samvittighet ovenfor jobb bare av å tenke tanken. Men har samtidig elendig samvittighet ovenfor familien (og alt annet enn jobb) slik ting er nå... hjelp?!

Fortsetter under...

Ja, det var det jeg også tenkte. Å jobbe 2-3 dager i uken, iallfall en periode, og se om det hjelper. Men er det "god nok grunn" til å be om sykemelding? Det er jo ikke slik at jeg ikke klarer å gå eller gjennomføre jobben min heller... årh... føles ikke bra dette! :-(

HI

Den eneste som kan svare på om det er tåpelig eller ikke er jo deg selv!

Om du ikke klarer fungere så er det jo ikke tåpelig, om du bare er sliten og vil slippe unna litt jobb så er det tåpelig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...