Anonym bruker Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Er sååå lei av å rydde opp etter andre, lage mat, vaske klær osv osv...ingen andre tar initiativ her og synes det er blodig urettferdig at mannen kan sette seg ned lenge før meg mens jeg fortsatt holder på. Grenser til frekt spør du meg. Hva skal jeg gjøre? Bare la det flyte? Han hjelper jo til hvis jeg spør, men merker han oppfatter det som mas. Da blir det ofte til at jeg heller gjør det selv. Men, det går jo ut over noe, merker jeg trekker meg litt mer unna
Rosa J10 Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Jeg er i samme situasjon.. Nå skal vi skifte roller da han skal avvikle pappapermisjonene sin, så spent på hvordan det blir da. Håper han føler det litt som jeg, men tipper jeg kommer til å ta i et tak likevel.. Prøv å la det flyte, og se når/om han oppfatter det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Her i huset endret pappapermisjonen drastisk på situasjonen, nå er det gubben som gjør mest i heimen. Men det skal sies at han har lang permisjon da, har vært hjemme i 4-5 mnd nå og skal være hjemme til over sommeren (ulønna perm). Rollebyttet har gjort at det har gått opp noen lys for oss begge, han har skjønt hvor mye småplukk det blir i løpet av en dag, og jeg har litt mer forståelse for at det er lett å distansere seg fra husarbeidet når man er borte på jobb hele dagen. Lang pappaperm anbefales!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Skaff vaskehjelp, billig og god polsk arbeidskraft gjør susen spør du meg. Reduserer krangling og irritasjon og frigjør tid til andre mer interessante ting:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Vi deler støvsuging og slikt ca 50/50, men jeg er den som smårydder mye mer og det har irritert til tider. Men så kommer jeg på at alt med bilen, husleie, internett og alt sånn har han ansvar for, og da blir jeg takknemlig for at jeg slipper det styret...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Jeg ville vel forsøkt å forklare det til ham. At du trekker deg unna fordi du føler deg som en mamma for hele familien. Da blir det jo mindre kos og sex, og det kommer han nok til å savne! Her i huset gjør han heller lite på eget initiativ, men jeg ber han om å gjøre enkelte ting noen ganger og han gjør det uten et mukk. Man MÅ jo dele! Jeg gjør nok enda litt mer (smårydding utover dagen, husvask og slikt), men det er ikke noe problem. HAdde jeg syntes det var et problem hadde jeg klart sagt fra! Ellers så deler vi oppgaver og har hver våre "faste": Jeg lager som regel middag, og han rydder opp etter middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå