Gå til innhold

Spontanabort?

Krumelur

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her i dette forumet og har vel bare mest trang til å lette mitt hjerte...

Hadde en SA i 6. uke for ca 1 og 1/2 år siden, syns det var uventa trist siden graviditeten ikke var planlagt. Etter det hadde jeg bare lyst til å bli gravid igjen men kjæresten min ville vente. Nå er han endelig også klar og vi skulle begynne å prøve for litt over en uke siden da jeg utfra syklusen skulle ha EL. Omtrent samtidig begynte jeg å ha små blødninger med brunt blod. Trodde kanskje det var EL blødning selv om jeg aldri har hatt det før, men det fortsatte i dagene som gikk og jeg tok tilslutt en test mest for å utelukke at jeg var gravid. Forbauselsen var stor da den var positiv, siden jeg hadde hatt normal mens under tre uker tidligere. Var hos legen dagen etter og hun mente at dersom jeg var blitt gravid etter forrige mens ville det være for tidlig å få utslag på testen. De tok Hcg test og jeg skal ta ny i morgen. Dersom jeg skal gå ut fra mens før forrige er jeg da i uke 7-8. Hadde egentlig innfunnet meg med at jeg skulle miste, men dagene er lange når man ikke vet. Og siden jeg ikke har hatt vondt som ved forrige SA og blødningene har vært sparsomme har jeg så klart bynt å håpe.. Nå har derimot blødningene tiltatt i styrke, og jeg forventer å få dårlige nyheter i mårra.

Prøver å tenke at det er bare å prøve igjen, blir jo tydeligvis lett gravid, men man blir jo redd for at dette skal skje hver gang. Er det andre her som har abortert uten å ha smerter? Forrige gang blødde jeg friskt blod og fikk mer og mere smerter for hver dag. Men har lest at det kan arte seg ulikt fra gang til gang?

Fortsetter under...

Jeg hadde en MA som ble oppdaget for 3 uker siden. Da hadde fosteret vært dødt i 4uker alt og jeg hadde småblødd i 10dager. Kun de siste dagene med menssmerter som gjorde at legen til slutt gjorde noe. Du kan være glad du i det minste har en lege som sjekker det. Da jeg kom med blødning fikk jeg beskjed de første 2 gangene at siden det var så lite og uten smerter så var alt bare bra og helt normalt.

Så jeg tenker. Ikke mist håpet helt enda da det kan være normalt. Men vær samtidig innstillt på at det kan ha gått galt. Jeg synes det var verst at jeg innstiller meg på det verste. Fikk deretter positiv opptur fra legen og sånn ble det opp og ned 3 ganger i nesten 2 uker før jeg fikk enderlig svar.

Håper du får et konkret svar i morgen. Og krysser fingrene for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...