Gå til innhold

Dere som har hund som står endel utendørs om dagen

Anbefalte innlegg

Vi har schæfer. Den har et stort hundehus i hagen som den elsker. Hvis det blir for kaldt liker jeg ikke å la henne stå ute, men hun gråter og står ved døra. Slepper jeg henne ut i hagen løper hun til hundehuset sitt og legger seg der. Hun sover inne hver natt og roer seg her inne om kvelden, men om dager er det bare å være ute som gjelder. I hvor kaldt vær lar dere hunden stå ute?

Fortsetter under...

Hadde fint latt hunden vært ute hvis den vil ut selv, regner med hun piper og vil inn igjen hvis det blir for kaldt :)

Så ha henne ute med god samvittighet så lenge hun vil det selv, du kan jo gå å sjekke innimellom om hun vil inn igjen.

Men vår hund vil altså være ute alene. Hun roer seg så fint ute og liker å ligge å passe på. Men lurer på dette med minusgrader. De bør vel ikke være ute i minusgrader lenge av gangen? Mannen min synes jeg er gal, han mener schæferen er bygd for kaldt vær

Ja, for å si det sånn, denne hunden sier ifra hvis hun er misfornøyd med noe. Det er ganske slitsomt å ha en svær hund stående å klynke ved døra. Er bare det at jeg får dårlig samvittighet når hun er ute alene da. Ikke greit det der. Hun får et par turer hver dag, men jeg kan ikke ta henne ut hele tiden da jeg har liten baby hjemme.

Annonse

Alt blir en vane for hunden., men den bør jo være mye ute hele året for å bygge rett type pels. Vi har en liten terrier som står ute med jakthundene våre hele året! De har hundehus, selvfølgelig, og stor gård, men de vil virkelig være ute også. Når vi har gått tur velger hundene selv å gå i hundegården istedenfor å bli med inn. Inne blir det for varmt, og de peser og vil ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...