Gå til innhold

Jeg trodde ikke vi hadde noe særlig i skapene (ift mat), og kontoen var litt skranten, men dette ble middagen i dag:

Anbefalte innlegg

Fant kyllingklubber i fryseren, sirup, ris og BBQ saus i skapet, hadde gulrøtter og Hot ketchup i kjøleskapet, og så hadde vi en løk...

Mixa sammen sirup, Hot ketchup og litt BBQ saus, krydra med salt og hvitløkspulver.

Tinte opp kyllingen i micro, hadde på mixen over, kledde en plate i bakepapir la kyllingen oppå, inn i ovnen på 200 gr

Kokte gulrøtter, (disse var kuttet i "skiver") så stekte jeg de i stekepanne med litt løk og smør.

Kokte opp risen med litt smør og basilikum krydder.

Så var det bare å spise, og det ble GODT!! Aldri lagd det før, men skjønte selv at det går fint ann å mixe litt med det man har i skapene, og komme frem til et bedre måltid!

Fortsetter under...

:) bare man titter litt så finner man stort sett noe.

Men vi er så bortskjemte at vi går og kjøper det vi vil hele tiden.

KOselig å høre at du fant noe godt å spise :)

Veldig bra! Nå har jeg et prosjekt gående om å bare bruke av det jeg har i skapene, og kjøpe så lite som mulig. Grønnsaker, egg og meieriprodukter blir kjøpt, men ellers skal jeg bruke opp! Kan vedde på at jeg har mat for flere tusen i skapene.

Idag hadde jeg biffkjøtt med saus av kraft, løk, smør, sennep, brunost og masse krydder. Hadde det med gulrøtter, pastinakk, rødkål og poteter. Imorgen blir det restemiddag og imorgen skal jeg for aller første gang lage brød på slump! (har så mange forskjellige melsorter fordi jeg alltid har brukt oppskrift på brødbaking).

Det er bra å kunne mikse sammen ting man har i skapene:) Er nokså flink til det selv.

Små enkle ting og som man som regel har i hus.

ost, brød, ketchup = ostesmørbrød

makaroni, ost= makaroni og ost

mel, smør, melk og sukker= smørgrøt

Kjøttdeig, brød, ketchup= pizzaskiver

ris, egg, grønnsaker= ris deluxe

osv:)

Annonse

Ja, vi og har altfor mye penger i skapene (les mye mat for masse penger) ;) Vi handler ALLTID middagen vi skal ha samme dagen som vi lager den, noe fryktelig tull egentlig!

Så blir man så satt ut hvis man ikke har like mye penger man trodde, og er overbevist om at man må spise tørt brød med ketchup på.. hehe..

Skal prøve å bli flinkere til å spise opp det vi har, og restemiddager!! Uff, blir flau når jeg tenker på den maten vi kaster DAGLIG!! æsjameg!!

HI

He he, makaroni,ost = makaroni og ost!! Fantastisk, DET hadde jeg aldri kommet på selv!

Spøk til side, det er lurt å skaprense litt, ikke minst fryser-rense. Jeg har "tøm-kurv-for-kurv" periode nå, og MÅ bruke opp alt i en kurv før jeg går til neste. Egentlig litt moro, men jeg MÅ kjøpe ferske grønnsaker, det er vi avhengige av..

Vi skal leve på hva vi har i fryseren og kjøleskapet frem til neste mandag og da ser menyen sånn ut :

Snitzer ,stektepoteter og salat

Kylling ,salat og pitabrød

Tomatsuppe med makaroni

Lyslapskaus med pølser

Karbonader med fløtegratinerte poteter og gulrøtter

Stek med poteter, frossene grønnsaker og poteter og saus

Rester av steken

Pizza

Enda da så har jeg igjen : Kjøttboller ,kjøttkaker,indisk gryte, kyllingklubber,kyllingfileer,potetmos,lapskaus,kjøttdeig,masse pasta,grøt,spearibs div sauser ..

Utrolig hva man har i huset når man ser etter. Vi må også bli flinkere til å spise av det vi har i huset og rester .Kan spare masse penger på det ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...