Gå til innhold

Desperat- hjelp meg :)

Anbefalte innlegg

Som alle kvinner vasker jeg klærene- for det meste. Å er så møkk lei og desperat etter råd eller hjelp, klærne mine er fulle av lo, kattehår, støv.. virker det som. De ser ikke fine ut i mine øyne.. de er loete!

Er dette kun fordi vi har katter? (det mener gubben) eller er det fordi vi faktisk kunne trengt en ny maskin?

Skal det være sånn når man har katter? vi har to, å koser egentlig lite på de nå som jeg er gravid.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142932445-desperat-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattehår fester seg godt i klær selv om man ikke koser så mye med dem. Du kan jo sjekke om vaskemaskina kan rengjøres på noen måte, men har ikke helt tro på at det er den som er problemet. Er vel gjerne at man vasker klærne sine litt for ofte. Jeg ser hvertfall at når småen var baby og gulpet mye og jeg vasket klærne mine oftere enn normalt tok det svært kort tid før de var totalt utvasket :-( Tørketrommelen er heller ikke snill med klær, vet ikke om du bruker det, men....

Hah, endelig noen som er enige med meg utenom mamma og pappa:P

Var innom en forretning i går også som selger vaskemaskiner og de sa at det skal ikke ha noe og si. Men de mente jeg bare hadde en dårlig maskin!

Så blir nok en ny en på meg :D

Heia,

jeg har 3 langhåra katter (hvit, makrell og rød) og de har masse pels de deler med oss mennesker. Mannen min går kun i sorte klær og han ser av og til ut som en "hvit angora" før han legger tøyet i skittentøyskurven... Av og til "ruller jeg" tøyet hans med slik kles-rulle-tape-sak, hvis jeg gidder, men som regel vaskes tøy av lik farge i samme maskin, så mine klær og ungenes sorte/blå klær havner sammen.

Opplever at 90-95% av hårene forsvinner i vask jeg da, så kanskje maskinen din er sliten? Men, jeg har jo selv en 12 år gammel vaskemaskin, men det er god tysk kvalitet; Bosh, så ikke vet jeg...

Stoffet på klærne har jo også litt å si mht heft og "statisk elektrisitet", lin, bomull, ull, nylon, etc... Ull nupper mest hos oss, og der henger kattehårene også best på...

Vaskepulver, skyllemiddel og tørketrommel spiller jo også mye inn mht hvordan klær blir etter vask. Og om man henger til tørk, eller legger ting (strikkeplagg) til tørk på hånduk...

Pusene våre er høyt elsket, så det beholdes uansett!!! Du kan jo også børste kattene, du merker fort om det er vits eller ikke, kjøp en god børste og kam i ett på en dyrebutikk du :-)

Babyer som vokser opp i hjem med 2 eller flere "pelsdyr" hjemme, viser seg å ikke bli allergikere som store/voksne, da de blir immune. Det er jo en stor fordel i disse allergi tider.!!!

Annonse

Kom på en ting til, som jeg glemte i går.

Stapper du kanskje maskinen for full av tøy??!!

Det skal ikke inn mer en til 50-60% fra bunnen og opp til glasset i døra.

Trør du maskinen for full, får ikke vannet sirkulert godt nok, og da kan jeg tenke meg at mange av pusehårene henger like godt på det "rene" tøyet, som på det skittne.

Hei og velkommen i klubben:) Vi har 3 katter ,en hund og en sønn på 2,5 år og en på vei .... Ja kjenner til problemet kattehår på alle klær.... Men jeg har bare et godt råd. Gå i en dyrebutikk, ikke på et storsenter men en som du kan gå og prate litt med "damen bak kassen". Be om b-vitaminer og hvetegrod olje...d er en litt spesiell olje, litt dyr, men vanvittig effektiv.250ml til 140 kr . D er ikke en Omega 3 olje, eller noen fiskeolje.. d hjelper ikke, B vit og denne oljen, stopper røyting i løpet av 1-2 uker.... Og da kan du nyte kattene dine og graviditeten, og klesvask:D

Og til nuppete tøy.... en nuppefjerner hos claes olsson til 100lappen...!!! ;)

Og kattene dine skal du ikke være redd for, ta en blodprøve hos legen, så kan hun/han fortelle deg om du er imun for den bakterien som man kan finne i kattedoen.... men er typen din kul, så tar han kattedoen i graviditeten uansett:)

Mht bakteriene i kattedoen, toxoplasmose heter det. Lege sjekker alltid dette på blodprøve ifm graviditet, så hvis du sjekker skjemaet ditt, ser du lett om du er positiv (og alså immun mot tox) eller negativ og ikke imun mot tox. Er du negativ må mannen skifte kattedoen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...