Gå til innhold

Vanskelig å trekke pusten, stikker som pokker. :-(

Anbefalte innlegg

Begynte under venstre vinge på ryggen, hogger til når jeg trekker pusten, så det blir litt sånn overfladisk pusting. Siste timene har det begynt på brystkassen også, samme høyde som bak. Føles som jeg har en kniv rett gjennom. Jeg har tatt Paracet, og til og med prøvd Sobril for å slappe av. Jeg regner med at det er muskulært, en del kroppsbevegelser jeg ikke får til også. Har prøvd å bevege meg en del i dag. Men F.... så utrolig vondt!

Noen tips til hvordan jeg kan lindre det?

Fortsetter under...

Hadde noe veldig lignende noe da jeg lå inne med hyperemesis, og da sykepleier kom og jeg nevnte at jeg nesten ikke klarte å puste pga rare stikkende smerter i brystet når jeg trakk pusten (spesielt om jeg trakk den dypt, og da endte jeg opp med å hoste masse også...). Hun gjorde ingenting men da legen kom og jeg nevnte det samme ble jeg sendt rett på ul av hjertet, fikk EKG etc, men alt fint.. Det kaaan være tegn på blodpropp, så om det ikke går over ville jeg definitivt i det minste tatt en tlf til legevakta, men jeg har egentlig hatt dette (i en mye midere versjon de andre gangene) flere ganger, og tror det er ganske vanlig..

For meg har det funka og ligge heelt stille og ikke presse pusten i det hele tatt en god stund. Da har det sakte men sikkert slutta..

Om det ikke går over ville jeg som sagt tatt en liten tlf til legevakta.. Heller inn en gang for mye enn en gang for lite..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...