Gå til innhold

Dere som henter/leverer søsken i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med babyen?

Her i huset leverer pappaen når han drar på jobb kl 7, mens jeg henter en gang mellom 13:15 og 3.

Men nå når det er så kaldt ute, så syns jeg det er ille å dra minstemann ut.... Det er "greit" bare ut i bilen og fra bilen og inn igjen, men vi har et godt stykke å gå fra bilen og til barnehagen der vi henter storebror, så det er dette stykket jeg syns er ille....

Det er vel rundt 50 meter en vei, og på kalde dager syns jeg det er ille å dra babyen ut og gå dette stykket.

Og ikke syns jeg at jeg kan la henne sitte i bilen heller, for det er så typisk at hun skulle begynne å gråte akkurat disse minuttene.... Og man vet aldri hva som kan skje.... Og det tar faktisk ca 10 minutter denne hentingen hvis man tar seg god tid til å høre hva de har gjort i.l.a dagen, hvor lenge han har sovet, og å kle på han osv.

Hvordan gjør dere andre det?

Må rett og slett si at jeg gruer meg for å hente guttungen i barnehagen nå om dagen når det er mange minusgrader ute! Det er sjelden det er mer enn 10 minusgrader ute på denne tiden vi henter, men det er kaldt nok syns jeg.....

Hva tenker dere andre?

Jeg vil ikke at pappaen skal hente han heller, for jeg vil gjerne at han har kortere dager i barnehagen nå som jeg går hjemme.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg bærer lillebror alltid i setet når jeg leverer eller henter.

De dagene det er ekstra kaldt pleier jeg å legge et teppe over når jeg går til og fra barnahagen.

Men du har jo også et annet alternativ. Ring i barnehagen og be de gjøre klar ungen din slik at de bare kan sende han ut eller følge han til bilen. Det kan du jo spørre de om nesten gang du er der om er greit?

Skrevet

Jeg både henter og leverer. Tar det oftest i forbindelse med duppen til minsten - da triller vi (ca 10 min hver vei). Synes det blir bedre for lillegutt, særlig med tanke på kulden. Når det ikke passer med duppen, så kjører vi. Er det veldig kaldt og vind, tar jeg teppe litt over bilstolen akkurat når vi går inn og ut.

Skrevet

Dere er heldige som har mulighet til å ta bilen ihvertfall da!

Jeg har ikke lappen, så her må jeg ta beina fatt, uansett vær og føre... Går ikke ut hvis det er kaldere enn 10-11 minus, men det kan være guffent nok det i grunn, og spesielt siden det er drøye 20 minutter å gå hver vei.

Pleier som regel å ha baby i sjalet, og eldste i vogna, eller begge to i søskenvogna eventuelt. Men jeg tror baby har det greit i sjalet; godt pakket inn i tre lag ull og med jakka mi over der igjen. Tror ikke de tar skade av litt frisk luft, så lenge det ikke er kaldere enn 10 minus=)

Skrevet

Jeg både henter og leverer. Jeg tar med bilsetet inn uansett temperatur, og det er noen meter å gå fra parkeringsplassen til inngangen (kanskje 40, avhengig av hvor jeg parkerer). Men jeg går jo raskt, så jeg tror ikke det er skadelig å være ute den korte turen. Har tatt den i hele vinter, selv med -20.

Ingen grunn til å bli for opphengt i temperatur når det er snakk om veldig korte turer utendørs, synes jeg.

Skrevet

Jeg tok med babyen... Men når det var regn eller kaldt så tok jeg med babycallingen å satte på:) Hadde den i lomma:) Så hørte jeg henne om hun gråt:) Bilen lot jeg stå å gå.. Men som regel tok jeg henne med inn:)

Skrevet

Jeg både henter og bringer i perioder når pappan er bortreist. Tar med bilsetet inn med minsten oppi. Når det regner og blåser, tar jeg regntrekket over. Han er som regel kledd i to lag ull, og så har jeg ullteppe på ham avhengig av temperaturen. Det er ca 30-40 m å gå, og av og til tar det litt tid, da storesøster skal gå selv, og hun ikke alltid er den kjappeste... Han er hvertfall god og varm, og har aldri tenkt at han tar skade av å puste i et par minutter med 10-15 minus. Så tror det går heeeelt fint:) Er mer bekymret for alle bassiluskene han blir utsatt for i barnehagen, han har vært mer forkjøla enn storesøster i vinter...:/

Skrevet

Her går vi til bhg, ca 10 min en vei. Har bare måttet ta minsta med meg ut selv om det har vært mange minus. hun ligger godt nedpakket og inni tett regntrekk slik at det er varmt inni vogna. Ut må vi jo bare uansett, kan ikke isolere oss, eller sulte pga kulden. Men lange turer blir det jo ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...