Mai2011:) Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Jeg har leddproblemer og føler at det er kun trening som hjelper mot korsryggen og nakken. Hadde et opphold i treninga fra oktober til januar, men er i full gang igjen, og det er godt! Trener kun for å holde meg i form, ikke for vekten sin del. Den har kommet allikevel:P Blir spinning og styrke for rygg, lår og skuldre. Kommer til å svømme når det er for tungt å trene i helsestudio. Er i uke 29 forresten:) Flere som trener når dere er gravide?
lillespiren2:) Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Hei! jeg trener enda, og er i uke 33. har selvfølgelig måttet redusere på mengde og intensitet. er på noen spinningtimer av og til, men det går mest i elipsemaskin. går ganske lenge da, så får en real treningsøkt. + styrjketrening av rygg og bekken, samt bryst og armer. tar også knebøy. så føler jeg får gjort ganske mye lell. ut på ski er jeg også noen ganger, men da altså mest bortover ski, en smule redd for å ramle .. har god tro på trening i svangerskapet. jeg har enda mye overskudd i hverdagen, og jeg tenker det er mye lettere å komme seg etter fødselen, i hvertfall den opplevelsen etter forige svangerskap. selvfølgelig litt mer tiltak å trene nå, så må tvinge meg selv litt. men føler jeg for all del har mye igjen for det.
Mai2011:) Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2011 Så bra! Jeg føler absolutt det hjelper med trening, kjente det godt i de 3 månedene jeg ikke var på trening at det var mye tyngre, og sleit masse med ryggsmerter. Så nå jobber jeg mindre og trener ca annenhver dag, og det er kjempe godt å kjenne det overskuddet man får. Har stor tro på at trening skal hjelpe både i sv.skapet og tiden etterpå Stå på vidre!
Nr-2-i-magen Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Jeg trener også. Styrkeapperater sammen med rehabiliteringstrener. Også pga leddvansker, rygg, nakke og skulder problemer. Fungert veldig fint hele tiden og er i uke 39 nå. Men nå på slutten holder det med engang i uka. Hadde kanskje klart mer om det ikke var så mangen lege og svangerskapskontroller i uka itillegg. Jeg gruer meg virkelig til de 6-8 ukene etter fødsel når vi ikke skal trene. Er så redd for å bli syk da.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Til Mai2011! Du kan trene i helsestudio helt fram til termin (og vel så det). Jeg hadde en normal styrkeøkt 3 dager på overtid og fødte 6 dager på overtid. Gikk Skarverennet på ski da jeg var 7 mnd. på vei osv. Så lenge det ikker gjør vondt å trene så kan du holde på så lenge du vil - og begynne på'n igjen så raskt du vil etter fødsel. :-)
Tira Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 HVordan styrketrener man bekkenet? Er det knipeøvelser? Har en kjip bekkenløsning, men tenker å trene forebyggende etter svangerskapet i tilfelle det blir flere graviditeter senere. Slik det er nå svømmer jeg litt forsiktig de dagene jeg klarer å humpe meg til svømmehallen. Blir bra armtrening av det, men fysioterapauten sier jeg skal holde meg unna bevegelser som gjør vondt, så derfor kan jeg nesten ikke ta i med bena i det hele tatt.
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Vet ikke om det kan kalles "trening", men har et sett øvelser jeg går gjennom hver dag om mulig og hvertfall 3 ganger i uken. Fikk bekkenløsning i uke 8 og sliter veldig med det nå. Mannen min er fysioterapeut og osteopat og har laget et opplegg til meg som tøyer, strekker og gir lett belastning til bein, bekken, rygg, mage, skuldrer og armer! Føler det holder meg mykere enn om jeg ikke gjør øvelser! Kondisen derimot suger og styrke er så som så. Men kaller det trening jeg! 20-30 min hver dag! Kan og skal bruke de samme øvelser etter fødsel/barsel for begynne med myk opptrening igjen! Greit å være litt i bevegelse selv når en sliter med å gå, sitte, ligge, snu seg og reise seg opp! Rolig bevegelse hjelper bedre enn ingenting tenker jeg!
Raych Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Ja, trener stort sett styrke nå. Trener masse når jeg ikke er gravid, så har trappet litt ned. Blir fortsatt styrke for hele kroppen, men kondisjonstreningen har det blitt litt mindre av. Er 30 uker på vei.
turnerImagen har kommet ut:) Skrevet 22. februar 2011 #9 Skrevet 22. februar 2011 Ja trener fortsatt. Er vant til å trene ganske mye og løp og trente styrke mer eller mindre som vanlig fram til uke 33-34. Trener fordi jeg liker det:) Nå har jeg trappa litt ned, spesielt med tung knebøy og markløft ol. og erstatta løpinga med spinning. Er 39 +1. Har permisjon fra treningsstudioet fra 1. mars, dagen før termin, men er redd jeg kommer til å angre på det om han venter til langt over termin med å komme ut..
Lamamor Skrevet 22. februar 2011 #10 Skrevet 22. februar 2011 Jeg kan anbefalle yoga for gravide. Det handler om styrke av kroppen generelt, og ikke minst bekkenet. Avspenning og pusteteknikker er også veldig sentralt! Det er også en fin mulighet til å møte andre gravide på! I tilegg er jeg ute å går turer, da jeg føler meg for tung til løping (og det er jo veldig glatt) samt litt på ski!
turnerImagen har kommet ut:) Skrevet 22. februar 2011 #11 Skrevet 22. februar 2011 Jeg prøvde og yoga for gravide, men synes det var utrolig elendig. Null trening, mye pusting og avslapning, det kan jeg gjøre på sofaen hjemme altså, ikke verdt å betale plenger for. Nå er det jo sikkert forskjellig da. Jeg var på puro yoga i bydøy alle. Ellers, om man vil løpe ute om vinteren, må man nesten ha sko med pigger eller brodder. Jeg har løpesko med pigger og det fungerer utmerket på glatt føre. Nå gikk jeg ganske tidlig over til å bare løpe på mølle da, siden jeg måtte ta det så med ro bortover og nedover for at det ikke skulle føles ubehagelig at det ikke akkurat blei noen treningseffekt, måtte ha oppoverbakke ja;)
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Hei jenter Her finner dere mange tips til å trene både med voksende mager og etter fødsel http://treningslaila.blogg.no/gravid.html
Videlivi Skrevet 22. februar 2011 #13 Skrevet 22. februar 2011 I hele høst har jeg trent vannaerobik. Og gått masse turer med hunden. Etter jul begynte jeg å kjenne smerter i bekkenet, så jeg økte vannaerobiken til to dager i uka, sånn at jeg ihvertfall får beveget meg helt til siste slutt. Har snakket med legen min om dette og kan trene i vann til vannet går, så holder vel på helt til siste slutt. Går naturligvis mye mindre turer med hunden, men håper jeg er raskt tilbake på beina etter fødselen og kan gjennoppta det =) Jeg er et menneske som hater å trene på helsestudio, kanskje fordi jeg egentlig ikke vet hva jeg gjør, og hvordan jeg gjør de forskjellige tingene? Lykke til til dere alle sammen!
Night 78 - keiser og prins Skrevet 22. februar 2011 #14 Skrevet 22. februar 2011 Jeg trener step/styrke på treningssenter. Synes det er veldig kjekt. Veldig motiverende dame! Er 30 uker på vei nå, så blir spennende å se hvor lenge jeg synes det er gøy og orker å holde på. I tillegg går jeg til og fra jobb hver dag. Går gjerne over til litt egentrening når timen på senteret blir for tung.
Mai2011:) Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2011 Så glad jeg blir av at det er flere som trener i svangerskapet:) Jeg har ikke noe tidligere svangerskap å sammenligne med, men føler jeg gjør noe godt for kroppen når jeg trener. Ryggsmertene blir i mindre grad bedre de dagene jeg trener enn de dagene jeg ikke trener i allefall:)) Fortsett slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå