Gå til innhold

Dag 2 uten mye spark :-o

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag og i går har lille gull nesten ikke rørt på seg, har etter mye om og men fått han til å gi meg noen få spark.

Han ga et spark i går morges og så ikke noe før enn vi la oss.Da hadde jeg trykka og dytta og holdt på.

I dag morges etter mye om og men og brukt doppler på han (noe han ikke liker) så fikk jeg et lite spark, og en time senere kom det to tette spark rett i ryggen på pappen (lå inntil han), nå er kl snart 3 og det er ikke noe bevegelser :-s

Han pleier å være kjempe aktiv, med masse spark og bevegelser om jeg er i ro eller ikke men ikke i går og i dag.

Magen har også blitt myk, ikke om jeg vet det har noe å si....?

Men som sagt jeg vet at han lever pga jeg hører hjertet hans med dopplerenn og i dag har jeg "bare" 47 dager igjen.

Noen andre som har opplevd å ha en aktiv krabat som plutselig blir stille?

Kan det være at han lligger annerledes/ vanskelig til og dermed kjenner jeg ikke sparkene?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være at han ligger sånn som han gjorde da du dro på ultralyden?

Skrevet

Jepp, det har jeg opplevd.

Og når jeg forklarte til jordmor at jeg hadde hatt en dag hvor jeg synes det var sikkelig vanskelig å kjenne liv. At jeg hadde jobba hardt for å bare for noen få spark.

Så sa hun strengt til meg at den dagen der skulle jeg ha kommet inn på sykehuset for CTG.

Skrevet

hope <3 Ja er det jeg lurer på, men tror ikke han klarer å stå så stivt inni magen nå, han er jo mye større nå enn sist :-)

Men tror kanskje at han har kommet seg i en "klemme" inni der på en eller annen måte hehe

Nr-2-i-magen : Jeg aner ikke hva CTG er for noe. Men i januar opplevde jeg det for første gang og dro på føden, da sto den lille inni magen, stiv som en pinne derfor jeg ikke kjente noe.

Men nå er det noen få spark, ikke mye så lurer på om han har funnet enda en merkelig stilling inni der.

Noen som vet hvordan man kan få de til å snu seg???

Skrevet

Ring føden, det viktigste er at du føler deg trygg.

Alt er sikkert bra, men da får du roet deg.

Lykke til!

Skrevet

Det aller tryggeste er nok å ringe føden og komme inn for en sjekk. Ta en telefon med en gang, du ;)

Når det er sagt så må jeg legge til at lille jenta mi plutselig endret litt mønster, rundt den tiden du er nå (jeg ligger 10 dager foran deg eller noe sånt). Bevegelsene er mer kontrollerte, og kan være vanskeligere å legge merke til, men jeg kjenner det godt når jeg legger hendene på magen selv om hun ikke sparker som før. Hun sover også i lengre perioder, virker det som. Så det skyldes nok bare at det blir trangere og at de endrer søvnmønster sånn på slutten av svangerskapet. Og så kan det selvsagt være at han ligger mye med ryggen ut (klarer du å kjenne det?), og da kjenner man ikke bevegelsene like godt.

Lykke til!

Skrevet

Må også si: Ring føden. Sikkert ikke noe å være redd for, men de sier faktisk på føden at man skal heller ringe 10 ganger for mye enn en gang for lite.

Altså, med en gang man er i tvil om noe skal man ringe føden!

Lykke til:-) Det er sikkert ikke noe problem:-)

Skrevet

Ja ring føden du.

Det er brdre å ta en tur innom for å sjekke at alt står bra til enn å lure..

Mamma følte med min lillesøster for 14 år siden, at det ble så stille inni magen.. Hun fikk vite hos en lege, at nei da det var vanlig på den tiden i graviditeten.. ca 30 dager før termin.

Men hun likte ikke at det ble så stille og reiste på føden samme kveld.

De fikk tatt ctg og ul, og ut måtte lillesøster i en kjempe fart! Hun hadde fått snurret navlestrengen rundt halsen 6-7 ganger.... Ikke for å skremme deg, men det er lurt å spørr en gang for mye :)

Klem :)

Skrevet

Ring føden. Ei venninne av meg kjente lite liv, og hun hadde for lite fostervann , så hun ble satt i gang dagen etter...Så greit å få sjekket, selv om alt heelt sikkert er topp der inne :)

Skrevet

hei alle sammen og takk for svar :-)

Jeg valgte å ikke ringe føden, jeg har doppler her hjemme og kunne lytte til at hjertet slo som det skulle.

Nå i kveld etter å ha spist krydderkake så har han begynt å dunke og sparke igjen og det er herlig :-)

Skal til legen i morgen på kontroll så skal få hun til å se på det, er nemlig usikker på hvordan han egentlig ligger inni der nå for tiden.

JEg lurer på om han har hatt ryggen til og beina mot min rygg og hatt en lang hvileperiode, om det kan være grunnen til at han har vært så stille....

Men nå nyter jeg enda et kakestykke og masse spark så kommer til å sove godt i natt ja <3

Tusen takk for svar alle sammen, setter jeg stor pris på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...