Gå til innhold

¨Ved hvilken alder burde jeg kjøpe ski og skøyter til barnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

min fylte 3 i høst og fikk ski denne vinteren. Synes det er passe alder for da har de kroppsbeherskelse og forståelse nok til å mestre det noenlunde. Har sett enkelte 2 åringer klare å gå litt på ski også, men jeg vil tro de fleste på 2 år har nok med å klare å bevege seg i snøen med dress på uten ski.

Skøyter har jeg ikke så mye erfaring med. Tenkte på det også, men fordi det ble ski i år så tenkte jeg at vi kjøper heller skøyter neste år. Men jeg kjenner noen med 3,5 åringer som går på skøyter og klarer det bra.

kjøp ski når du vil .. du må jo holde barnet til det står av seg selv!

her ble det selv når barnet var 2 år, pga barnehagen var utebarnehage der de lærte barna alt slikt, så vi fulgte bare opp i helgene :D

skøyter fikk han når han var 4.. det var litt for tidlig, har ikke brukt de i år enda, han er fem..

han sto selv på de i fjor, men jeg ba han bruke sparken foran så ofte han orka... hjelm og kne og armbeskyttere når han brukte skøyter ; )

Min yngste gutt fikk nå i vinter, han er 3,5 år nå, blir 4 år til sommeren. Du kan sikkert kjøpe det tidligere dersom dere er mye ute på ski/skøyter, men vi har ikke så mye/ofte snø her, så da var det greit å vente litt synes vi :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...