Mrs. Bouquet Skrevet 21. februar 2011 #26 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror ikke jeg har noe mindre energi enn folk flest. Men jeg er hjemmeværende med 2 barn (n.3 på vei.) Fra nyttår av har jeg hatt 2 dager der begge barna er i bhg. mens jeg er hjemme. Ikke for at jeg har behov for det selv, men for at barna skal være med på det sosiale som skjer i bygda. At jeg ikke jobber for tiden skyldes flere ting, blant annet at det ikke fungerer så veldig godt å jobbe turnus, og at vi har valgt å la mannen ha det fleksibelt med tanke på sin jobb. Resten av familien kan rette seg etter jobben hans, og slikt blir det mindre stress av. Jeg har alltid drømt om å være hjemme med barna og ikke ha et "tidsklemmaliv" som jeg vokste opp med, hadde foreldre der begge jobbet 100 % + den ene studerte borte og bodde på hybel noen år. Jeg ønsker ikke et så travelt liv for mine barn. Aller mest skyldes det min og mannens personlighet, vi er ikke langt fra perfektsjonister, spesielt jeg har behov for å kjenne at jeg har kontroll på alt. Jeg legger f.eks mye arbeid ned i en barnebursdag, det er ikke gjort på en ettermiddag og lite er overlatt til tilfeldighetene. Hadde jeg vært tvungen til å jobbe pga. økonomi nå mens barna er små hadde jeg nok redusert antall barn til 2, og droppet alt av fritidsaktiviteter og sosial omgang. Rett og slett for å kjenne at jeg har full kontroll på det jeg driver med. Jeg er langt fra lat, treg eller initiativløs. Jeg har alltid noe å gjøre, prosjekter her hjemme, i hagen, sammen med barna osv. Det er bare det at jeg ikke ønsker å ha det stressende og hektiske hverdager. Etterhvert sparker jeg ræva mi ut i yrkeslivet igjen. Er ikke noe problem å få jobb eller å ha vært borte noen år i mitt yrke. Så har du de som er motsatt av meg. De har mange jern i ilden samtidig, jobber fullt, reiser ofte bort, har mange fritidsaktiveter og verv. Der er det mer kaostilstander. Huset er mer eller mindre en svinesti i mine øyne. Ikke direkte skittent, men det er ting overalt, man må bane seg vei gjennom sko, jakker og sekker for å komme gjennom gangen. Det er gjerne tomt for dopapir når man låner doen. Mens mor står å lager mat må mannen ned på bensinstasjonen å skaffe bleier mens minstemann som går naken rundt tisser på gulvet. Eldstemann og mor krangler fordi eldstemann ikke har pakket ut treningstøyet sitt fra forrige uke, og dermed er det ikke vasket og klart, og han skulle vært på trening for 5 min. siden. Mellomste prøver å få kontakt med mor for å vise hva hun har laget på skolen. Slik fortsetter nå dagene i forskjellige settinger. Disse personene takler dette helt fint, syns det er normalt og føler ikke at de har mistet kontrollen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142931455-f%C3%A5r-man-mer-energi-av-flere-barn-mulig-brannfakkel-dette-men-lurer/page/2/#findComment-142934622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To små tuller Skrevet 21. februar 2011 #27 Del Skrevet 21. februar 2011 Nå har jo jeg kun to, men de kom på samme tid - tvillinger, og min erfaring er at jeg har fått mer energi av å få barn. Eller egentlig så tror jeg bare det å få barn har gitt meg nye prosjekter i hverdagen, nå finnes det ikke dødtid lenger, det er alltid noe som må gjøres og planlegges. Jeg var vel kanskje litt lat før, var god venn med sofaen for å si det sånn, men nå har ikke jeg og sofaen hatt et forhold på 10 måneder ;o) Hverdagen fikk en helt ny rutine med barn, og jeg føler at jeg har fått et mye klarere mønster i livet (er ordensmenneske,..nesten litt perfeksjonist), jeg rekker jo mer nå enn noen gang før. Føler meg nesten som "super-husmor"; - gjør rent, handler, lager mat, går med hunden, vasker klær, stryker, og alt sammen med to små tuller rundt beina. Jeg syns det går over all forventning, og er overrasket over at mannen er så med på notene (tror kanskje tvillinger er et større samarbeidsprosjekt mellom mor og far enn det å få én av gangen). Vi kjører på her hos oss, til sommeren er det bryllup og da setter vi i gang med å forsøke oss på familieforøkelse, til høsten begynner vi å bygge hus og jeg satser på å fortsette i 100% stilling (veldig glad i jobben min!). Jeg tror det å bli mødre får fram "superwoman" i oss kvinner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142931455-f%C3%A5r-man-mer-energi-av-flere-barn-mulig-brannfakkel-dette-men-lurer/page/2/#findComment-142934792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovemelikeyoudo Skrevet 21. februar 2011 #28 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror også at man får opp gassen når man får barn, da har man virkelig noen å leve for! Jeg kjenner ingen med 4 barn, men de jeg kjenner som har tre sier at det er et skikkelig slit! (jeg har 2). Det er jo også bare fler og fler som blir utbrente/deprimerte/utslitt nå en noen gang før. Man må ihvertfall være skikkelig samkjørte som foreldre om en velger å ha 4 barn! Det må være utrolig travelt...men sikkert masse gleder selfølgelig. Ser for meg at når man er 4 søsken blir søsknene viktigere-og at foreldrene er mindre tilgjengelige pga om man har full jobb og traaavle dager,blir det liten tid for oppmerksomhet og kos for hver enkelt barn...men ikke vet jeg da. De jeg kjenner som har 3 barn leker ikke noe særlig med barna pga at de har så mye å gjøre av praktiske oppgaver i huset osv.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142931455-f%C3%A5r-man-mer-energi-av-flere-barn-mulig-brannfakkel-dette-men-lurer/page/2/#findComment-142934854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 21. februar 2011 #29 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har tre barn og syns det er drittøft, og et uhendig antall. Nå fikk jeg tvillinger og det kan jo ha litt med saken å gjøre.. Huset er ryddigere og rutinene er knallharde, men jeg er i alle fall sliten - IKKE mer energi. Jeg gjør det som må gjøres og det sliter meg ut. Men det er godt å se at andre har mer energi da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142931455-f%C3%A5r-man-mer-energi-av-flere-barn-mulig-brannfakkel-dette-men-lurer/page/2/#findComment-142934865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 21. februar 2011 #30 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har 3 barn og føler meg egentlig ikke full av energi. he he Tror det er mye som spiller inn her, som f. eks -alder på barna -alder på de voksne -hvor flink er far til å hjelpe til osv... Jeg koser meg masse med barna mine, men må innrømme at jeg legger meg tidlig(ni-ti tiden). Er ting som skal skje hele tiden og fritidsaktiviteter og lekser som skal følges opp. Men jeg STORTRIVES som 3 barns mor,men mer energi har jeg nok ikke fått... Kanskje jeg burde gå for nr 4 og se om det hjelper??? hehe (SPØK)!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142931455-f%C3%A5r-man-mer-energi-av-flere-barn-mulig-brannfakkel-dette-men-lurer/page/2/#findComment-142935887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå