Gå til innhold

Dere som har hund, hva har endret seg....

Anbefalte innlegg

etter at dere fikk barn i hundeholdet?

Her i huset blir det mindre tur, mindre trening - ja mindre av alt bortsett fra kos. Har en voldsom dårlig samvittighet, men man kan jo ikke omplassere så lenge hunden virker lykkelig.

Nysgjerrig på hvor mange andre hunder i Norges land som har fått sitt liv forandret etter tilvekst i familien :)

Fortsetter under...

Hunden vår er 9 år og det er jeg glad for. Stakkarn får mye mindre oppmerksomhet nå enn før. Tidligere var han babyen vår, men nå er han rett og slett en hund. Er mye strengere med han og det blir noen færre turer. Tidligere løp jeg med han to ganger om dagen, nå blir det kanskje bare en til to langturer. Resten er bare tisse-bæsjeturer.

Med pia mi og hunden har et fantastisk forhold sammne.

Men jeg ville aldri ha skaffet meg en hund i dag.

13.30: Det blir mindre tur fordi når man kommer fra jobb er det middag, lekser og barn som tar tiden. Tur blir det med hunden på helga hvor døgnet har flere "ledige" timer og vi er ute alle mann.

Det blir mindre tid til trening fordi det er demotiverende både for hund og eier å trene alene til enhver tid, men å reise i hundeklubben tar for lang tid synes vi nå. Da går det brått 2-3 timer, ihvertfall, til hund.

Vi hadde to hunder og faktisk var det enklere da, hvor de lekte sammen og fikk utløp for endel energi i hagen. Han vi har igjen nå liker ikke være ute alene og blir bare stående og bjeffe ved døra. Så to var greit, men en er mer slitsomt (mest pga samvittigheten). Det blir nok ikke ny hund med tiden så lenge det er unger i hus som trenger oppfølging og tid.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...