Gå til innhold

Noen mederfaring med avlastningshjem???

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal høre med ett vennepar om de kan være behjelplig med en helg i mnd og en ettermiddag innimellom når babyen min blir litt større. Jeg har ikke familie i nærheten og barnefar eller hans familie stiller ikke opp :/

Hvor henvender jeg meg??

Fortsetter under...

Du mener hvor du skal henvende deg for å få økonomisk støtte til dette?

Det er barnevernet som kan hjelpe deg med dette.

Men det er ikke sikkert at de vil godkjenne dine venner som avlastningshjem, bare så du er klar over det. :)

vi har vert avlastningshjem når jeg var mindre, for en gutt på 2 år.

Min søster ahdde vert dagmamma for han frem til da, så han kjente familien vår. Det var ikke noe problem. Foreldrene mine måtte jo ha møte med barnevernet osv, men det er jo ganske greit hvis barnet kjenner dem du vil ha som avlastningshjem. Det skal litt til for å ikke bli godkjent også. Min far hadde vert alkoholiker tidligere men det gjorde ingenting, for jo mer erfaring du har omtrent jo bedre er det. De forventer ikke at avlasningshjemmet skal være et perfekt ektepar uten feil, men et hjem som kan ta vare på gutten din best mulig mens du får avlastning.

Ta kontakt med barnevernet du. Er jo ikke alle som får innvilget avlastning heller trodde jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...