Gå til innhold

Litt frustrerende når folk rundt deg forventer at du skal ønske deg det ene kjønnet framfor det andre!! (siden vi "snakker" så mye om det for tiden)

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ganske så irriterende, og jeg blir skikkelig provosert!

Jeg venter 3, mann, og vi har slitt for å bli gravide denne gangen. Virkelig! Men ønsket om tre barn var sterkt, så vi hadde et vellykket prøverørsforsøk i oktober:))

Typisk kommentar fra folk: "Ååååå nå hadde det vel vært gøy med jente??? Dere har jo to gutter!" Når jeg så prøver å si at det er IKKE betyr noe for oss, så gir de seg ikke, men gnåler videre om denne jenta! Jeg blir sprø! Mange av de vet også at jeg har hatt IVF.

I tillegg har vi fått et hjertesykt barn. Det har vært tøffe stunder og flere operasjoner. VÅRT perspektiv blir helt annerledels. Dette vet jo folk, så jeg føler det er respektløst og forvente at vi skal ønske oss det ene framfor det andre!

Vi vet ikke kjønn da:)) Håper vi får vite det på neste UL! Men det er bare fordi jeg har lyst til å shoppe. Det stikker ikke dypere enn som så;)

Fortsetter under...

kjenner meg igjen!

vi er jo ikke i samme situasjon som dere med prøverørs og hjertesykt barn,men vi har to friske gutter og vil om noen år prøve på tredje og sistemann.

har allerede fått mange kommmentarer på at:ja nå må dere jo få enda et barn og håpe på jente!(dette ble sagt rett etter at lillegutt ble født,som om han liksom ikke telte med i det hele tatt!)

jeg blir provosert jeg også fordi nå er presset der om å få en forbanna jente (selv om jeg selvsagt kunnet ønske meg det jeg og,skal ikke stikke det under en stol) men om det viser seg å bli en gutt til så er ikke det stas nok tror jeg...

jaja,det ENESTE jeg ønsker meg er at barnet er friskt!

Har selv to gutter og fikk veldig mange spørsmål om når vi skulle ha jenta. Vi skulle og skal ikke ha flere barn og er faktisk storfornøyde med at vi har to gutter i god helse.

Merklig nok ble det stille når jeg begynte å spørre spydig tilbake eks " Skulle du ha giftet bort alle tre jentene dine eller?" " Nei, har ikke råd til halge enda.. " osv

Lurer på om dette snakket om kjønn ofte er bare for å småprate, akkurat som været. Det er vel underforstått at kjønnet selvsagt ikke er det viktigste. Men noen ganger kan man begynne å lure på hva folk tenker.

Selv har vi en jente og en gutt, og får mange kommentarer på at det er jo perfekt, og at da trenger vi ikke få flere barn.

Skjønner så godt hva du mener. Vi fikk 3 gutter først og alle trodde at vi fikk "så mange" fordi vi prøvde å få en jente, så da vi hadde fått jente som nr. 4 kunne jo ingen begripe hvorfor vi fikk enda flere etter det, for vi "hadde jo fått jenta"...

Utrolig at så mange ikke kan skjønne at man rett og slett ønsker seg BARN og ikke jente eller gutt.

Gjest Antarctica

Enig, Oktaviastar.

En jeg kjenner fikk tre sønner, og det siste svangerskapet var ganske vanskelig, men mange risikomomenter. De var rett og slett redde for å miste babyen, i flere måneder. Da han var født, og var frisk, og mora trilla han rundt i bygda for å vise fram, kom en nabogubbe og kikka nedi vogna. Jaja, enda en gutt, men neste gang lykkes dere vel, sa han.

Det var utrolig sårende for henne som hadde bekymret seg gjennom hele graviditeten, og som nå var sjeleglad for sin 3.sønn...

Jeg har selv 3 sønner, og det har vært veldig lite snakk om kjønn. På kammerset hadde jeg og samboeren min en bitte liten samtale under det siste sv.skapet, da vi ble enige om at vi også måtte ha et jentenavn klart, selv om vi trodde det ble gutt.

Annonse

De mener vel ikke noe vondt. De fleste forventer vel bare at ønsket er å ha både jente og gutt. Vi fikk jente først og da jeg ble gravid igjen var det absolutt forventninger om at vi ønsket oss gutt den gangen. Vi gjorde det også da, men det var ikke så nøye liksom. Men da det viste seg at det var gutt på ultralyd var det ikke måte på jubel. Husker ei mannen min jobber sammen med ble så glad på våre vegne at hun begynte å gråte... grøss...

Nå skal vi ha et barn til og kjønn er ikke tema for noen. Deilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...