Zoe Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Hvor får man utført modningsakupunktur? Kan en "vanlig" akupunktør gjøre det eller er det kun jordmødre med tilleggsutdanning innen dette feltet som gjør det? Og er dette noe man kan bare bestemme seg for å få utført selv eller bør jordmor/lege avgjøre om og evt når man bør gjøre det?
flypapir Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Heisann Jeg går nå og får modningsakupunktur for andre gang (mitt 3. svangerskap). Sist jeg var gravid gikk jeg til en "vanlig" akupunktør. Gikk veldig greit og jeg tror den gjorde nytta si i forhold til at denne fødselen gikk mye raskere enn fødsel nr.1. Han startet med modningsakupunktur fra uke 36 (mener jeg å huske).. Denne gangen går jeg til ei som er utdannet jordmor og jobber som dette på sykehuset hvor jeg skal føde, men som også er utdannet akupunktør og har egen akupunktur praksis. Har bare vært der en gang, men føler meg veldig godt ivaretatt (er jo beroligende at hun faktisk er jordmor) Ettersom jeg har gått to uker over tiden med de to andre barna mine startet jeg her med modningsakupunktur fra uke 35. Akupunktur er noe man bare kan bestemme seg for selv å gjøre, men når jeg har nevnt det for min lege og jordmor har de begge vært positive. Fordelen med å få det på f.eks sykehuset er jo at det er gratis. Når man går privat, slik jeg gjør, må man betale det av egen lomme. Jeg betaler nå 330kr per time, men håper og tror at det er vel anvendte penger
to til tre Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Du må bare høre om akupunktøren du ringer til kan modningsakupunktur. Hvis du går inn på akupunktur.no finner du oversikt over godkjente akupunktører i Norge. Man bestemmer også selv om man vil gjøre det, men jeg tror ikke noen jordmødre/leger ville vær eimot det med mindre man lider av noe helt spesielt som skulle ha betydning. Akupunktur vil ha en beroligende effekt uten bivirkninger, så det er ikke noe mystisk ved det (ingen trolldom som vil starte fødselen for tidlig eller kunne gjøre noe negativt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå