2. gutten har kommet Skrevet 20. februar 2011 #1 Skrevet 20. februar 2011 Vi fikk fonduegryte til jul og jeg har adri spist eller laget det. Hvilken olje, hvilket kjøtt og hvilket tilbehør bruker dere?
sologsommer Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Husker ikke hva olien heter? men jeg pleier og kjøpe de pakkerne der ser ut som margarin, de er der minst lukt av etterpå! Har prøvet og bruke fonduolie, men huset stinket av olie i flere dager, selv om vi spiste med kjøkken viften på. Vi gjør det ganske enkelt. Bruker, biffkjøtt, kylling og pølser til og steke Kjøper en pakke med fondusauser. Kan kjøpes på de litt større butikker, Meny osv. Der er 6 sauser i en pakke og de er gode!! Lager en specielt god salat (med alt mulig i) salat, tomat, agurk, mais, avokado, feta, erter, ananas, druer, purre, rødløk, paprika, tørkede tranebær osv. serverer også bakt potet og baugetter til. Vi bruker ikke grøntsaker til og steke, synes de trekker veldig mye olie til sig
2tal Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Biffkjøtt her også. Tilbehør: loffskiver, salat, rømmedipp, sour cream-potetgull og krydder -paprikakrydder og løkpulver
camilla^ Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Bruker solsikkeolje, mamma bruker soyaolje. Det gir litt mer smak, men det liker ikke min mann. Tror jeg har brukt maisolje og rapsolje også, bruker bare det som står i skapet mitt og det er som oftes solsikkeolje. Vi har nystekte rundstykker, salat, masjones og remulade til. Sikkert kjedelig for de fleste, men vi syns det er godt. Kjøttet er så mektig at mye tilbehør hadde vi ikke klart.
2. gutten har kommet Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2011 sologsommer: mener du Delfiafett?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Vi bruker storfekjøtt, bernaissaus, peppersaus, hasselbakte poteter (himmel), salat, og grønnsaker i små skåler så man kan blande egen salat, ost, loffskiver, å krydder:) Bruker soyaolje i gryta vi. Setter den rett ut etter vi er ferdig å spise, da lukter det ikke så verst etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå