Gå til innhold

Gikk vannet mitt?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet av ingen ting inatt, slik jeg har gjort ofte i det siste uten å helt vite hvorfor... Men anywho..

Jeg har 16 dager igjen til terminen, og vi har sex hver kveld, både fordi lysta er der og fordi sperma kan hjelpe til å sette igang ting. Og de siste nettene har jeg ikke gått å tisset og tørket bort spermen, har bare latt den "være i"..

Når jeg våknet inatt kjente jeg at det begynte å renne litt væske av noe slag ut, så jeg skvatt opp å gikk på toalettet!!

På fredag fikk jeg påvist ny UVI og har hatt litt problemer med at det kan komme noen dråper urin vist jeg ikke når toalettet fort nok..

Hvordan vite om dette var sperm som "kom ut igjen" eller om det var urin- selv om jeg ikke følte med tissatrengt, eller om det va fostervann??

Så etter i senga og det var tre-fire små våte flekker som var kommet, helt luktfri og i mine øyne så det ikke ut som urin..

har tatt på meg et bind, men kan ikke se at det har kommet noe.. What to do know?

Skrevet

for det første så er det veldig lurt å tømme seg for sæd etter sex om du går uvi ;) det kan jo føre til urinveis Infeksjon. det høres ut som om det er sæd, det blir jo mer rennende etter hvert. Men ha på bind og se om det kommer mer. Jeg begynte å lekke på torsdag og tenpte det bare var urin, men dro inn på sjekk fredag og til alles overraskelse slo testen ut positivt på fostervann. Er innlagt nå til igangsetting... Hadde jeg ikke dratt ikk på fredag hadde jeg ikke vært i tvil i går om hva det var. For nå lekker det som bare det :P

Skrevet

Jeg synes også det høres ut som sædrester, har skjedd meg når jeg har vært for trøtt til å orke å gå på badet:/ :P

min første fødsel i 09 starta med vannavgang..hodet til babyen var godt festet å før vannet gikk kunne jordmor kjenne en sprengt vannblære foran hode..da vannet gikk så visste jeg veeeldig godt at det var vannet for å si det slik..det var kanskje en halv liter uten at jeg skal si det sikkert..men det var som en ballong som sprakk (ikke vondt og ingen smell,men et slags: pff akkurat da det ble hull i posen..) men det var ikke noen dråper for å si det sånn...det var splash på gulvet..å siden jeg alt var på observasjon på føden kjente jordmor før hun testa bindet for fostervann, å da var alt som før vannet gikk,MEN hun tok RETT på babyens hode:O :D

så jeg trooor nok du ville vist det om det var fostervann, var nok utvanna sæd rett å slett, men om det kommer mer, å det ikke slutter så kan det være fostervann..

Skrevet

du burde bare følge med om det kommer mer iløpet av dagen. Og når vannet går vil ikke det si at det kommer som et splæsh for alle. det er mange som har fostervannslekkasje lenge uten selv å vite det ! så følg med utover om det kommer mer og ha eventuelt på bind slik at sykehuset kan teste det om du er usikker..... men høres mer ut som sæd synes jeg eller bare mye utflod som har samlet seg opp når du sover, det opplever jeg mange ganger...

Skrevet

Man bør alltid vaske seg etter sex. syns d er litt uhygenisk jeg for å si d rett ut. jeg går alltid på toalettet etter sex og spyler av underlivet. Har også et truseinnlegg på etterpå itilfelle d kommer rester.

Når man har uvi bør man iallefall gjøre d, så slipper infeksjonen å bli verre:)

Men vist du lurer kan du jo ta på et bind å se om d kommer mere utover dagen, å eventuelt ringe føden om du trur d er vannavgang. Men d høres mer ut som rester etter sammleie slik du beskriver d:)

Skrevet

Om du lurer på om vannet ditt har gått har det IKKE gått..Kan være du har smålekkasjer av fostervann men når ALT vannet går tviler du ikke!

Om du tror du har fostervannslekkasje så ta på deg et bind.

Om det som kommer ut tørker inn i bindet er det kun utflod.

Om det ikke tørker men blir liggende oppe på bindet så er det mest sannsynlig fostervann å du burde komme deg inn til ctg å ultralyd for å måle mengden som er igjen.

Angående UVI:

ikke ta sjansen på å la sædrester ligge igjen. Jeg fikk en alvorlig infeksjon i skjeden 1 uke før fødselen pga UVI å dette ble ikke tatt alvorlig nok.

Vær forsiktig..ligg i 20 min ca men for all del:VASK DEG!!

Det er alt for lett at fosteret mottar infeksjon om du er uforsiktig.

Skrevet

det er feil at alle får vann sprutende ut når vannet går! hører faktisk med til sjeldenheten at vannet går sånn som det gjør på film :) Dette sier både legene på ullevål og jordmor og venner jeg har som har fått barn... på noen går vannet rett ut som en foss ja, men veldig mange opplever at vannet renner litt og litt........ ;MEN om vannet ditt hadde gått så hadde du merket flere våte perioder iløpet av dagen,at det kom i puljer liksomn..... håper du får sjekket det da:)

Skrevet

det er ikke sant at man alltid skjønner at det er fostervann og at det kommer med ett splæsh. Som sagt begynte jeg å leke for 3 dager siden. Jeg var veldig i tvil samme med lege og jordmor. Men testen viste positiv. Lekker mer og mer for hver dag. Spesielt når jeg har lagt en stund, da samler det seg opp på en måte :P ligger på sykehuset enda jeg, og lisja er sta ! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...