Gå til innhold

noen som har råd mot overprodusering av melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har rett og slett alt for mye melk.. jeg har ikke fått betennelse eller tilstoppede melkeganger.. men merker godt at han aldri får tømt brystene..

hos helsesøster sist hadde han gått opp 300g på 3 dager.. han er bare 12 dager gammel..

det er jo et luxusproblem.. jeg er jo veldig glad for at jeg har nok melk.. men blir litt bekymret over om han får i seg all næringen fra melken siden det er den siste melken som er mest fettrik.. den første melken er jo nesten bare "sukkermelk" (det har jeg lest i allefall..)

noen som har noen råd?

tenker også at pumping bare vil øke produksjonen.. eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Høres ut som du har nok melk og en gutt som legger flott på seg:) Om du er redd han ikke skal få den "fete" melken i seg så kan du bare håndmelke/pumpe litt først så han kommer fortere inn på den fete melken. Men gutten din er jo ganske "fersk" enda så den mellesprengen og mengden vil stabilisere seg etterhvert:) Mange som opplever det du opplever nå i starten før melken har tilpasses seg ordentlig. Om du har så mye kan du også vurdere å pumpe deg for sykehuset eller gjøre som meg,fryse ned i poser,så har du til senere om det skulle dukke opp noe:) Jeg skal bla ut å spise middag snart og da har jeg noen poser i fryseren hun kan få:) vet ikke om du ble noe klokere men lykke til:)

Skrevet

Hvorfor er du redd han ikke får i seg den fete melken?? Han legger jo på seg masse, så det ser jo ikke ut til å være problem. Les på ammehjelpen om å tømme brystene helt ved overproduksjon.

Skrevet

Dersom du har mye melk kan du bli donor, og gi til prematuravdelingene. Les på ammehjelpen om dette. Det er ikke noe å bli rik av, men du bidrar med å gi de minste av de minste en god start.

Skrevet

ja jeg har tenkt på å donere. så tror nok jeg kommer til å gjøre det hvis produksjonen fortsetter som nå. :D

jeg prøvde å pumpe ut i går kveld. og det hjalp.

grunnen til at jeg er redd han ikke får i seg den fete melken er fordi jeg merker at det går utover avføringen. og han roer seg ikke ordentlig ned.

det virker ikke som han får noen god metthetsfølelse. selv om jeg har hatt han til brystet leeenge så er han like sulten etter 30 min.

heldigvis har han ikke hatt spesiellt vondt i magen. men det er jo en fare for at han kan få det også. men håper jeg slipper det :)

tusen takk for rådene.

jeg skal prøve litt forskjellige ting tror jeg.

han var i allefall roligere i natt når jeg hadde pumpet litt før jeg la ham til :)

Skrevet

sjekk ammehjelpen.no :) der har de oppskrift på hvordan du kan få ned produksjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...