Gå til innhold

Rom inndeling hus, soverom og bad??

Anbefalte innlegg

Vi holder på med rehabiltering av et eldre hus. Vi er bundet av bærende vegger etc. I første etagen er det kjøkken, spis, stue og gang. Oppe er det fire soverom.

Vi kan velge å lage bad oppe, å kun ha tre soverom. Vi kan velge å lage bad nede i hoved etg å da ha fire soverom i andre etg.

Velger vi å lage bad nede, har vi plass til et lite toalett rom i 2. etg. Velger vi å lage bad oppe kommer vi til å lage et toalettrom nede i 1 etg. Disse rommene er så små at det er knapt med plass til et WC og en vask, men det går fint også. Men umulig med dusj osv.

Er fire soverom og bad i en annen etg. verdt mer, enn tre soverom og bad i samme etg. ???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142930694-rom-inndeling-hus-soverom-og-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planen er jo et bad og et toalett. Blir badet oppe, blir det mulighet for et soverom nede og et toalett oppe.

Blir badet nede er det toalett og 4 soverom oppe.

Men blir det et soverom nede, blir dette mest sannsynligvis ikke brukt som soverom, men kontor, eller spillebule for ungene, når de blir større.

Takker og bukker for svar. Men jeg begynner å leke med tanken om to nye bad. Per i dag er badet i et aneks som skal rives, det er dårlig standard på badet og på anekset selv både i tak, gulv og vegg.

Er det et alternativ med toalett og et soverom nede og 3 soverom + bad oppe?I så fall er det en god løsning.

Ikke gi avkall på gjesterom for et stort bad dere ikke har bruk for. Det koster masse penger å bygge bad, og det skal noe til å få igjen investeringen på to bad. Med 4 soverom treffer du derimot en større målgruppe ved et eventuelt salg.

Annonse

Heisann!

Som snart fembarnsmor setter jeg mange soverom på samme plan svært høyt, men alt kommer jo an på behovet man har.

Jeg tenker i utgangspunktet at det er smart å samle flest mulig soverom på samme etg, MEN, jeg ville alltid ha prioriert et soverom på hovedplan, med tanke på alderdom/ andre problem som kan forårsake at trappegåing kan bli vanskelig. Dette vektla jeg høyt da jeg kjøpte bolig, slik at jeg vet at jeg ikke nødvendigvis må flytte når jeg blir gammel/ dersom det skulle skje noe..

Selv har vi 2 soverom på hovedplan, samt bad, og 4 soverom og bad nede. Nesten perfekt for oss..

kinkig...

jeg ser ikke vitsen med bad i første etasje dersom alle soverommene er i andre etasje.

jeg ville ha gått for 3soverom og bad oppe.

mulighet for soverom nede også?

do i første etasjen ville jeg uansett ha hatt da jeg misliker sterkt å ha alle våre besøkende gjennom hele huset og inn på badet som jeg anser som litt privat.

mange soverom er alltid et pluss men det er jaggu praktiske og logiske løsninger også. baderom hører sammen med soverom. gjestetoalett i første etasje er også veldig praktisk.

men personlig ville jeg aldri blitt fornøyd om jeg ikke kunne ha hatt eget soverom og bad i fred for resten av hustandens medlemmer! ( ikke nå mens barna er små men når de blir store nok til å okkupere badet i timesvis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...