Gå til innhold

Kopi av journal frå fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den store utfordringen er å få tak i arkivet slik at de kan sende den.

Det burde være mulig å oppnå ved å sende en mail eller ett brev, men så enkelt var det ikke på Ahus....

Ring sentralbordet og spør hvordan de ønsker slike henvendelser. Da er det størst sjans på napp med minimalt med arbeid.

Jeg har nylig fått min. Jeg bare ringte fødeavdelingen og sa at jeg gjerne ville ha den tilsendt. Hun jeg snakket med mente det kun var partogrammet som ble utfylt. Noe jeg syns var litt rart, ikke så altfor mye som står der.

Men når jeg sa at jeg hadde igangsatt fødsel, med noen småkomplikasjoner på slutten, så var hun enig i at det kanskje var skrevet mer. Og det var det. Dagen etter fikk jeg papirene i posten. Epikrise fra fødselslegen, og et skjema med div notater.

Annonse

Jeg fødte på a-hus og ringte dit og fikk snakke med arkivet og spurte hva jeg skulle gjøre for å få det tilsendt. Da fikk jeg beskjed om at de måtte ha en skriftlig forespørsel, men det holdt med en mail, så da sendte jeg det til den mailadressen ejg fikk oppgitt. Den kom i posten noen dager etterpå med en faktura, så gikk jeg gjennom den sammen med jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...