soldeig Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Gullgutten på 7mnd har nesten helt mistet interessen for pupp. Kan ta litt pupp på morra'n og litt på kvelden før han skal legge seg. Ellers bare vrir han seg unna. Kan ta ett sug, også vrur han seg unna og ler! Han spiser tre måltider med fast føde og er blitt ganske flink til å drikke vann. Men trenger han få i seg mer melk? Har prøvd med mme men det nekten han å ta (prøvd mange ganger, bare vrir seg unna og brekker seg når han får det i munnen). Hva kan jeg evt gjøre? Har prøvd å pumpe meg, men aldri fått ut noe særlig med melk da. Må pumpe meg mange ganger bare for å samle opp ett måltid. Merker at jeg begynner få betraktelig mindre melk og :/ Noen som veit rå? Vil veldig gjerne amme lenger enda.
Gjest Skrevet 20. februar 2011 #2 Skrevet 20. februar 2011 Vesla mi har siden hun var nesten 6 mnd ikke villet ha melk på dagtid.. Har alltid fått mme.. Hun godtok kun flaske seint på kvelden og tidlig om morgenen. Dette snakket jeg med helsesøster om, og det var ikke noe problem. Hun ville i tillegg kun ha grøt om kvelden. Fikk det hun trengte gjennom grøten, og det lille som var av melk i den andre maten. (frukt og yoghurt glassene, middagsglass...) Så lenge gutten din drikker melk morgen og kveld, og i tillegg får grøt, trenger du nok ikke å bekymre deg. Du vil merke på vekt og allmenntilstand om han ikke får i seg nok.. Hva med å ta en ekstra veiing, så du ser at han vokser som han skal? Et alternativ til drikke: "Drikki" fra nestle.. Du kan trygt bruke den for 8 mnd, men kan jo prøve å blande den med litt vann til å begynne med så den ikke blir så kraftig.. Jeg gir "drikki" i tutekopp.. "Drikki" inneholder melk. Hva du kan gjøre for å amme lenger kan jeg ikke svare deg på, da jeg ikke har ammet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå