Gå til innhold

Bilstol til stor 2,5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå.. hver gang jeg tror jeg har bestemt meg for en bilstol, så leser jeg en test eller en artikkel på nettet som gjør at jeg ombestemmer meg igjen.

Vi trenger altså en ny stol til storesøster på 2,5 år. Hun er ei lang jente og veier 15 kilo. Vi vil jo at hun skal sitte bakovervendt et år til i alle fall. SÅ.. hvilket sete skal jeg kjøpe som gjør at jeg kan kjøre med henne i baksetet med god samvittighet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax Two-way elite er veldig lange i ryggen sies det! :) Og de kan man visst ha bakovervendt i "det uendelige"! :=) Tror det var det setet jeg så en gutt på 122 cm satt i bakovervent inne på facebook! :)

Skrevet

Vi har en lang gutt og valgte Britax MultiTech. Den er en av de lengste stolene og vi bruker den selvsagt bakovervendt selv om den teknisk sett kan brukes begge veier. Vi burderte også TWE (men mener jeg ble fortalt at MT har lengre rygg enn TWE), men jeg synes den gir lite sidebeskyttelse så derfor gikk vi for MT.

Skrevet

Vi har brukt Britax Multitech til jenta vår på 5 år bakovervendt. Hun var da 17kg og 110cm. Hadde god plass også da vi valgte å kjøpe beltestol.

Skrevet

Vi skal ha Akta Graco BeLogic. Vet ikke hvordan den er i rygglengde i forhold til andre som er nevnt over, men kjenner til en lang 2åring som sitter fint der med god plass igjen. Og den er Plus-testet, som jeg synes er en fordel.

Les mer her: http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8R99/

Skrevet

vi har også belogic setet. Dette har i motsetning til multitech gjort det bra i test. Gutten vår på 2,5 år som også er lang/stor (vokst ut av besafe setet) sitter bra i det, men tviler jo på at det varer til han blir 4år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...