Gå til innhold

Begynner snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :)

Jeg er så heldig og er velsignet med to herlige små. Og nå skal vi snart begynne å prøve på nr.3.

Jeg går fremdeles på p-pillen, og skal gå på den i noen mnd til, ,men så¨er det slutt!

Gleder meg en hel haug ::))

Flere som begynner prøvingen i april?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hei, og gratulerer med avgjørelsen om å prøve på nr. 3:)

Her skal vi begynne å prøve på nr. 2 i april:) Har verdens herligste datter på snart 9 måneder og vi vil at hun i løpet av 2012 skal få lov å bli storesøster. Hvis det klaffer da, det vet vi jo ikke;) Lillejenta vår var ikke planlagt, så vi har aldri prøvd før. Men vi gleder oss stort til å starte prøvinga, og den spennende tida vi har fremfor oss:)

Hvor mange år er det mellom dine to herlige små?

Skrevet

Så spennende! Ja, det er litt nervepirrende å starte prøvingen. Iallefall når ikm nærmer seg, og en bare håååper at den ikke kommer..

Det er 22,5 mnd mellom våre to. Og denne gangen blir d ca 3 år mellom den minste og neste mann (hvis alt går etter planen ;P)

Jeg er så glad for at vi fikk dem såpass tett. De har så stor glede av hverandre! Det er en fryd å se på :)

Har du begynt på prevensjon etter fødselen som du må slutte med, eller er det bare til å begynne prøvingen når dere vil?

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hehe, blir nok en nervepirrende vår og sommer dette:) Har lovet meg selv å ikke bli testoman og teste før ikm, men kan hende jeg må svelge de orda når vi er midt oppi det:)

Jeg sluttet på pillen i desember. Var plaget med mye mellomblødninger + at jeg ville være sikker på at syklusen kom i orden før vi begynner prøvinga. Men jeg var heldig og har hatt 3 x 28-dagers sykluser siden jeg sluttet, noe som er normalt for meg når jeg ikke er på pillen. Så alt ligger til rette for å begynne prøvinga i april:)

Hyggelig å høre at barna deres har så stor glede av hverandre!! Det er den viktigste grunnen for at vi begynner planleggingen av baby nr 2 så tidlig. De fleste rundt oss skjønner ikke helt hva vi har det så travelt med, og mener vi burde vente noen år til. Men det vil ikke vi, og har vært bestemt helt siden jeg gikk gravid med jenta vår, at det ikke skulle ta lang tid før hun ble storesøster. Vi tror og håper at vi alle får masse igjen for det:) Blir sikkert hektisk nok, men dobbel så stor lykke også:)

Har det vært mye sjalusi fra størstemann, eller har det gått seg til? Skjønte førstefødte at han/hun skulle få en liten søster/bror? Eller var det litt for tidlig? Og prøvde dere lenge før andre babyen "satt"?

Mange spørsmål her merker jeg;)

Skrevet

Hehe, ja det er ikke så lett å holde seg i selen å vente på ikm :)

D er bra dere ikke lar dere påvirke av hva andre mener! Synes folk pleier å legge seg formye oppi hva andre skal planlegge, og hvordan vi skal leve..

Jeg drømmer om en stor familie, og når jeg sier det, pleier det kanskje å komme noen kommentarer. Synes ikke noe om d :/

Jenta vår forstod mye fra hun var veldig liten. Så hun skjønnte at det var en baby inni mammas mage som skulle komme ut. Og når fødselen var overstått, og hun kom på sykehuset for å hilse på, så gikk hun rett bort til senga hans, og visste at nå var babyen kommet ut. Hehe, hun er sylskarp, hun der :)

Aldri vært sjalusi. Hun har alltid vært så god mot han. Men det tror jeg har endel med at hun forstod så mye. Og at vi fokuserte mye på henne, og inkluderte henne. Ville hun klappe og kose på lillebror, så fikk hun det. Jeg tror hvis vi hadde skjermet han fra henne, så hadde det nok vært større fare for sjalusi..

Så greit at du ikke går på noe prevensjon nå, og er klar med oversikt over syklusene dine!

Jeg har pcos, så jeg må gå på medisiner for å få el, så jeg skal til legen i mars for å få tabletter :) Går på p-piller for å ha "normal" kropp, hehe :)

Når vi først begynte å prøve på førstejenta, visste vi ikke at jeg hadde pcos, så da gikk det 17 mnd før spiren satt. Mens med lillebror visste vi litt mer hva vi kunne gjøre, så da gikk det bare 3 mnd :)

Håper det går like fort denne gangen også :)

Hvor bor dere hen? Er dere gift?

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hyggelig å høre at det er flere som tenker som oss:) Vi ønsker oss også en forholdsvis stor familie etter hvert. Så da er det bare å sette i gang og produsere;)

Godt at det ikke har vært noe sjalusi fra jenta deres, men det er sikkert fordi at dere har inkludert henne fra første stund og fokusert mye på henne. Det tenker vi også er veldig viktig når vi får en ny baby i hus.

Og de små skjønner nok mer enn vi kanskje tror, så det blir spennede å se fremover hva lillejenta skjønner når magen begynner å vokse. Masse å glede seg til!

Vi bor i Nord-Norge, ganske langt nord og er gift ja. Har vært gift i 2 år til sommeren og vært sammens i 3 år. Så vi skjønte rimelig fort at det var oss det skulle være:) Enn dere? Er dere gift?

Høres jo ut som det kan gå fort for dere denne gangen også, i.o.m at du tar medisiner for å få eggløsning. Du begynner på de i april da?

Skrevet

Så kjekt at flere enn oss tenker på å ha en litt stor familie :) Det er sjelden jeg hører. De fleste klarer seg gjerne med 1 eller 2 små..

Vi bor i Rogaland. Har vært gift i snart 7 år :) Jeg trodde vi giftet oss fort, men dere slo oss, hehe :) Vi forlovet oss etter 6 mnd, og giftet oss litt over ett år etter det. Mange fikk hakeslepp, de mente vi forhastet oss. Men jeg syntes ikke det var noe vits i å vente når en vet at en har funnet den rette.. :)

Jeg har noen venner som bor i Tromsø. Han ene la ut et nydelig bilde (på fb) av nordlyset for noen dager siden. Ser dere det ofte? Jeg drømmer å reise opp å få se det selv engang :)

Jeg skal til legen i mars, og da sender hun en henvisning til gyn. Legen får ikke skrive ut denne medisinen, så jeg må til gyn for å få det. Det kan ta ca 3 mnd før jeg får kommet inn. Så i mellomtiden skal jeg gå på noe som heter Metformin, som skal hjelpe meg på å holde kroppen i sjakk selv om jeg ikke går på p-pillen. Når vi prøvde på minstemann, så satt spiren før vi kom inn til gyn :) Hadde vært kjekt å fått til det denne gangen også. Jeg tar temperaturen min hver morgen, og det skal hjelpe meg å finne el.

Jobber du nå? Eller er du i permisjon?

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hehe, nei er ikke vits i å vente når en vet en har funnet den rette! Så da mannen min fridde etter kun 1 mnd var det ingen tvil i mitt hjerte, og jeg har ikke angret en dag siden:) 6 mnd er jo heller ikke lenge å være sammen før en forlover seg! Moro når sånt skjer:)

Vi ser nordlyset ganske ofte ja, og det er veldig vakkert. Nå er jeg født og oppvokst her, men likevel er det et spektakulært skue:) Så du burde absolutt ta turen nordover en gang og se selv!

Jeg er fortsatt i permisjon, og begynner ikke å jobbe før i slutten av mai. Har gått så fort, så kan nesten ikke tro at vi snart skal tilbake til hverdagen igjen.. Nyter hvert et øyeblikk med jenta mi:)

Jobber som sykepleier på et sykehjem, så gleder meg til å komme tilbake til jobben også. Men det blir tøft å være så mye borte fra dattera mi. Hvertfall i begynnelsen. Men sånn er det:) Jobber du eller?

Får håpe dere er like heldige denne gangen, og at spira sitter før dere kommer inn til gynekologen:) Kan tenke meg det er tungt å gå gjennom prøveperiode etter prøveperiode uten at noe skjer..

Så la oss håpe vi begge er heldige denne gangen:)

Skrevet

Ja, vi burde nok ha tatt oss en tur nordover for å få oppleve det :) Er det en tid der det pleier å være ofte? Litt kjipt å reise, og være uheldig med at en ikke ser det..

Denne helga har bare vært helt fantastisk! På fredag overnatta de små hos bestemor (min mor). Vi pleier ikke å ha dem borte på overnatting, så det var ganske rart, men veldig deilig. Vi var ute og spiste før vi reiste hjem og så på film (med høy lyd, hehe). Og om morgenen sov vi til vi våknet selv. Fantastisk :)

Har dere hatt en fin helg?

Du jobber på sykehjem, ja. Er ikke det tungt? Fikk du problemer med rygg eller bekkenet under svangerskapet?

Du begynner å jobbe i mai? Hvor skal prinsessa være? Jeg tenker på at bhg. Får hun komme inn før høsten?

Jeg er hjemme med mine to. Eldstejenta begynte i bhg i høst, 50%. Men lillebror er hjemme.

Ja, vi får håpe det går fort for oss begge denne gangen :) Nå har jeg begynt på mitt nest siste brett med piller. Kjenner det kribler i magen allerede, hehe :)

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Høres ut som dere har hatt ei kjempefin helg:) Vi har hatt lillejenta på overnatting ei natt siden hun kom til, og det var deilig å få sove lenge:) Det var mine foreldre som hadde henne, så da greide jeg å slappe ordentlig av. Hvis ikke jeg hadde greid det, hadde det ikke vært vits i å ha henne på overnatting:) Men godt med litt alenetid av og til.

Det gikk faktisk overraskende greit å jobbe i svangerskapet. Jeg var sykemeldt de 3 første månedene pga kvalme, men etter det jobbet jeg helt til jeg skulle gå ut i permisjon. Har en super sjef som tilrettelegger godt for de gravide, og det får han jo igjen for med mindre sykemeldinger o.l.

Jeg begynner å jobbe igjen i slutten av mai, og da skal mannen min ha fedrekvote og ferie. I tillegg har vi besteforeldre som skal hjelpe oss litt. Så det holder akkurat før barnehagestart 1. august. Vi skal bare ha 60% plass det første året. Vi har mulighet til det, da vi begge jobber i ei 80% stilling. Så da får vi hver vår hjemmedag med jenta vår. Gleder oss til det:) Men hvis vi hadde hatt mulighet, så hadde jeg ville vært mer hjemme med henne. Hvertfall frem til hun var 2. Så du er kjempeheldig der, og barna dine også:)

Hva gjør dere på hverdagene da, når både dattera og sønnen din er hjemme? Regner med det blir tid til mye gøy og kos:)

Tenk, imorgen er det bare 1 måned til prøvinga starter! Herregud, som vi gleder oss nå:)

Blir en spennende vår og sommer for oss alle dette:)

Skrevet

Oi, dagene i denne uka har bare løpt fra meg.. Har vært ute på noe hver dag. Og så plutselig var det helg igjen..

Håper dere har hatt en fin uke :)

Høres ut som dere har funnet en fin løsning på hva dere skal gjøre fram til høsten :)

For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt hva vi gjør om dagene. Men de fyker avgårde iallefall, hehe :) Føler vi alltid er ute på noe. De dagene storesøster er i bhg, så går nesten hele dagen bare i det. Vi sover til de små våkner, ca 8 tiden, så er det litt leking, påkledning, spise frokost, på med ytterklær (som kan ta laang tid). Så går vi til bhg og leverer. Deretter gjør jeg og lillebror noe kjekt. Enten butikken, åpen bhg eller bare hjemme. Så er det henting av storesøster i bhg igjen. Mannen min jobber 7-15, så han begynner fortidlig til å levere, og kommer hjem rundt 16 tiden, og da er storesøster gretten og lei av å være i bhg. Så jeg henter henne før det.

Ellers besøker vi andre venner med barn i samme alder, er ute på lekeplassene eller i åpen bhg :)

Jeg er veldig takknemlig for at jeg får være hjemme når de er så små.

Ja, tenk! Bare 1 mnd igjen!! Wæææ.. Kjenner nervene kommer, men samtidig sommerfugler, hehe :) Blir spennende :)

Ønsker dere en herlig helg!!

Hvor gamle er dere, forresten?

Gjest JuniJenta 2010 + ?
Skrevet

Hei igjen:)

Dagene fyker avgårde her også.. Har hatt ei fortreffelig helg, med mye besøk og hygge. Helgene skulle absolutt vart lengre, slik at man hadde rekket å gjøre alt man vil gjøre:)

Høres ut som dere har en super hverdag, både når storesøster er hjemme fra barnehagen og når det er bare deg og lillemann:)

Vurderer å søke om å få gå i redusert stilling når permisjonen med unge nr. 2 er over. Ungene er jo bare små en gang, så vil ha med meg så mye som mulig. Må bare sette opp et lite regnestykke først, skal jo gå opp økonomisk også;)

Jeg er 29 år og mannen min er 33 år. Så hvis vi skal få den store familien vi drømmer om, er det bare å stå på! Vi er jo ikke akkurat ungfoler lengre, så vi har ingen tid å miste;) Hvor gamle er dere?

Håper dere har hatt ei super helg dere også!

Skrevet

Ja, det kan jeg virkelig anbefale om dere får det økonomiske til å gå rundt! De små er bare små en gang i livet, og tiden går så vanvittig fort! Jeg grøsser ved å tenke på hva jeg hadde gått glipp av hvis mine små hadde gått 9-10 timer i bhg hver dag.. Jeg er veldig takknemlig for at jeg får gå hjemme med dem :)

Jeg har selv vokst opp med en hjemmeværende mamma, så for meg var det et ganske naturlig valg også.

Jeg er 27 år, og mannen min er 30 år. Så jeg kjenner også "presset" på å sette igang hvis vi skal ha en liten god gjeng, hehe :) Jeg vil helst være ferdig i god tid før jeg nærmer meg 40. Da ser jeg for meg at kroppen er klar for å hvile fram til barnebarna kommer, hehe :)

I de siste dagene har minstemann våknet ca 2 timer tidligere enn vanlig, så jeg har vært helt satt ut. Har ikke fått gjort stort. Og han vekker jo storesøster, så hun er også tydelig trøtt :/

Håper det snart gir seg.

Sover vesla deres bra nå? Eller er hun oppe om nettene enda?

Gjest Juni-Jenta 2010 + ?
Skrevet

Hehe, jeg har også sagt til mannen min at vi må få det siste barnet før jeg er fyllt 38 år, da er det stopp. Må jo hvile litt før barnebarna kommer ja;)

Nå har det seg sånn at vi tydeligvis har startet prøvingen litt for tidlig... Vi har brukt kondom, og har ikke merket noen sprekker eller noe. Men da jeg våknet torsdagsmorgen var det noe inni meg som sa jeg burde ta en test, har ikke hatt symptomer eller noe, var bare en "magefølelse".

Og tror du ikke det kom opp to nydelige strek?? :) Har tatt 3 tester etter det + en digital med ukeindikator, og alle sier det samme, nemlig at jeg er gravid:) Er veldig tidlig enda da, hadde ikm i går, så alt kan jo skje.. Men foreløpig er jeg gravid. Herregud, det har liksom ikke helt gått opp for meg. Føler nesten jeg lyver når jeg skriver det her;)

Men vi er jo utrolig heldige da!! Har sett for oss hvertfall 6 måneder med prøving før spira satt, om ikke 1 år. Vi har jo som sagt ikke prøvd før, og det slapp vi jaggu denne gangen også;) Moro!

Mannen er også henrykt, og spøker med at han ble snytt for prøveperioden;) Hehe. I følge terminkalkulatoren har jeg menstermin 20.november. Så da blir det 2011-barn på oss og ikke 2012. Men det betyr jo ingen verdens ting!! Vi er bare overlykkelige:)

Håper vi fortsatt kan holde kontakten her inne, er jo spent på hvordan det går med dere og om lykken kommer fort til dere også:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Wææææ, så gøy da!!! Gratulerer så masse! Heldige med at dere "slapp" prøvetiden, og at det passet inn akkurat perfekt for dere, hehe :)

Jeg har akkurat begynt på det siste brettet, og vært hos legen og hentet resept på tablettene mine, så jeg kjenner jeg begynner å få litt nerver nå. Spennende, hehe :)

Ja, hadde vært gøy om vi klarer å holde kontakten her inne. Har du kommet deg inn i teminklubb nå, da? :)

Kjenner du noe flere tegn? (Ser det er en stund siden du skrev dette)

Ha en fortsatt fin helg! :)

• 2 uker senere...
Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby
Skrevet

Ja, er fortsatt kjempemoro dette:) Bortsett fra kvalme og oppkast daglig.. Ikke fullt så moro! Men er verdt det til slutt:)

Har blødd litt dette svangerskapet også, men var på ul forrige fredag og fikk se et lite hjerte som slo. Deilig å se! Er egentlig ikke så bekymret, siden jeg blødde frem til 5 måned forrige gang og det gikk jo bra. Er vel bare en av de som blør, uten at legene finner ut hvorfor.

Spennende at du er på siste brettet nå!! 2 uker igjen nå før det braker løs;) Skjønner at det er litt nerver med i bildet:)

Du må holde meg oppdatert på hvordan det går!! Er spent på dine vegne:)

Ha ei superfin helg!

Skrevet

Huff da, kvalme er kjipt. Oppkast er ENDA kjipere :( Håper det roer seg snart for deg. Hvordan synes du det er å ha prinsessa di hjemme når du er sånn?

Jeg var ikke kvalm første gang, men andre gang. Syntes det var fælt å ha en liten som løp rundt omkring, når jeg helst bare ville ta det med ro på sofaen og sove bort dagene, hehe :)

Hvor langt er du kommet nå?

Ja, nå er siste pille tatt, venter mensen hvert øyeblikk. Så nå er det ganske virkelig. Jeg er glad for at jeg er midt i en travel periode (har begynt å jobbe litt), så da tenker jeg ikke så mye på prøvinga. Husker det fra de andre gangene at tankene dreide seg veldig mye om det. Så det skal bli gøy å se om jeg klarer å "ikke tenke så mye på det".

Ønsker deg "god bedring" og en superfin påske!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...