Baby Bliss Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Gutten min har et veldig sugebehov og suger på alt han får tak i. Teppet, knytteneven sin, suttekluten, hånden min, genseren, skulderen min... hva som helst! Men ikke smokken!! Hvorfor ikke?! Holder på å prøve å gi ham mm med flaske slik at far kan passe litt (hvis jeg har behov for en litt lengre tur enn til butikken og tilbake), og det går fint foreløbig. Er det samme teknikk med smokk og flaske for ham? Selvfølgelig liker han jo veldig godt å sutte på puppen og det blir endel kosesutting! Vet det er en dårlig vane, men det når han griner på kvelden fordi han er overtrøtt og jeg vet at det eneste som vil roe ham nok ned til at han sovner er puppen, så er det så altfor fristende å puppe ham i søvn... Og ikke bare kvelden, men dagen også. Han må puppes i søvn da også! Får ham ikke til å sovne ellers. Det var en liten periode han tok smokken før det ble total smokkenekt, og da roet han seg så fint atte... så jeg skjønner bare ikke hvorfor han ikke vil..!! Noen som kan forklare meg dette...? Eller enda bedre; komme med tips om hvordan jeg kan få ham til å ta den? Hvis ikke, så fikk jeg iallefall ut litt frustrasjon! ;P
Scarlette Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Har du prøvd forskjellige typer smokk? Her var NUK smokken bra. Nå tar han det meste, men tok en stund til han godtok den. Prøvde å gi den til han hele tiden, så han skulle bli vant til det. Men så var jo problemet at smokken hele tiden falt ut, men han har blitt mye flinkere til å ha den en stund nå, men prøvde smokk helt fra han var 3-4 uker, og det er først nå 3 mnd han har virkelig godtatt den. Så ikke gi opp er vel mitt tips. Og prøv forskjellige smokker..
Mrs.C Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 jeg har akkurat samme problem, og tror jeg har prøvd alle smokker!!=/
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 20. februar 2011 #4 Skrevet 20. februar 2011 Jeg mener jeg har hørt en plass at det kunne hjelpe å dyppe smokken i sukkervann. Vet ikke helt effekten av det, annet enn at det kanskje smaker godt..? Ellers ville jeg bare prøvd og prøvd og prøvd... Jeg har også en liten gutt med et vanvittig sugebehov, vi begynte med smokk allerede på dag 2 på sykehuset. Bruker de fra apoteket, er det Mam sine tro ?
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Her fungerer kun MAM-natrugummismokker. Alt annet går rett ut, og alltid gjort det. Flaske med all verdens rare smokker har derimot aldri bydd på problemer.
cilinik Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Prøv div type og størrelser av smukker. Hold på sutten en stund slik at han får tid til å kjenne etter at det faktisk ikke er så dumt alikevel å sutte på en slik. Er babyen mett bør du vente litt, for ellers kan han brekke seg lett, Prøv ev å dyppe den i litt sukkervann for å få smak og utløse sutting dersom ikke annet hjelper. Så er det bare å prøve prøve prøve hver dag flere ganger daglig. Lykke til:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå