Gå til innhold

Er vi de eneste som leverer 08.00 og henter 16.30?

Anbefalte innlegg

Vi har 3 barn og har vanlige jobber, dvs at vi må være på jobben 8 timer hver dag. Skjønner ikke hvordan dere kan levere 09.00 og hente 15.30.

Vet det er veldig mange får lønna si gjennom NAV her, men dere andre som har vanlig liv, hvor begge jobber 100 %- hvordan får dere det til?

Fortsetter under...

Vi har jo ikke jobber vi kan utføre hjemmefra. Vi må levere halv 8 og hente 4-halv 5 hver dag.

Mange som har det som oss.

Ikke fordi vi så gjerne ønsker at barna skal være lengst mulig i bhg, men fordi vi faktisk må rekke å komme oss frem og tilbake mellom jobb og bhg også.

Sånn blir det hos oss også etter permisjonen.

Både mannen og jeg har 8-16 jobber, og da er jo selvsagt ikke alternativene mange.

Vi jobber i barnehage og i servicebransjen, ikke akkurat det man kan gjøre med fleksitid eller hjemmekontor.

Annonse

Min mann har en del kveldsundervisning, ikke så mye om morgenen. Jeg har til sammen ca 90% stilling (skulle gjerne hatt 100%). Det er undervisning på universitetsnivå, og der beregnes det 3 timer forberedelser pr. time undervisning. Det kan man jo gjøre når man vil. (Blir ofte en del helgejobbing). Derfor kan man flekse litt med tiden.

Her levere me mellom 07:30 og 08:00 og hente mellom 16:15 og 16:30. Bhg stenge 16:30. Me har begge full jobb og i og med det er litt køyretid for å koma frå Bhg til jobb så blir det sånn. Er ikkje alle som har mulighet til å jobba heimeifrå eller flexitid.

Vi kunne har ordnet så en dro kl 06.00 og den andre kom hjem 17.30, men jeg synes felles frokost og middag er noe av det viktigste vi har i en travel hverdag. Derfor leveres de kl 08.15 og hentes 16.45.

De er glade barn og forløpig har ikke BUP tatt kontakt.

Hvis gubben e borte så levere eg 07:30 tia og hente 16:30 tia. Eg må være på jobb 8 og før den ti vert innom posten og henta den t jobb. Men vi levere da gubben og har dagvakt 07:30 men har han seinvakt levere han seinar og eg hente ca 16:30. Har gubben dagvakt hante han ca 15:30 så variere litt. Vi jobbe begge 100% men mella mai og september bli ongan henta uansett 15:30 før da jobbe eg 8-15. E på kontor i kommun.... Gubben jobbe helsevesn i kommun....

Men ser i barnehgen at det e di samme man møte i hente bringesituasjonen kvær dag som regel....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...