Gå til innhold

Lille vennen min stjal på butikken i dag:((

Anbefalte innlegg

Han spurte pent om og få noe snop, men jeg sa nei da vi hadde kjøpt inn lørdagsnop i går. Da hadde min lille venn puttet 3 kinder sjokolader og noen klubber i jakkelommen uten at jeg oppdaget dette.

Ble selvsagt mye hyl og gråt da mammaen oppdaget dette, tok fra han snopet, men er det virkelig vits i og ta med en 3 åring til butikken og levere det tilbake eller holder det at jeg gjemmer det vekk så han ikke får det?

Fortsetter under...

jeg ville tatt med barnet på butikken og levert tilbake. Ikke for å straffe ungen, for jeg er enig i at han er ikke så stor. Men jeg ville forklart for han hvorfor man ikke kan stjele og tatt han med for å levere det tilbake. For hvis mamma bare legger det i skapet og han kanskje får det eller ser det en annen dag, hva har han lært da?

Om det så hadde vært bare en liten slikkepinne, hadde jeg tatt gutten med meg på butikken. Levert tilbake slikkepinnen, og forklart hva som hadde skjedd, forklart ungen hvorfor man ikke skal stjele! Ikke for å straffe han, hadde ikke blitt sint, men han må lære seg at det ikke er lov!

Legger du det i skapet og gir han senere, kommer han til å gjøre det igjen...

Annonse

Han husker det neppe resten av livet, men tror nok du kan gå ut fra at han husker det når han får godteriet:p Ville enten gått tilbake med det, eller kastet det. Men hadde ikke tvunget han til å be om unnskyldning, det syns jeg han er for liten til.

min 3 åring har god hukommelse, ingen grunn til å undervurdere de små. Og uansett om han glemmer det bort igjen så har du i allefall vist han det riktige. Hvorfor ikke? Jeg ville i allefall gjort det. Ville ikke dytta ungen frem og tvunget han til å levere det selv når han er så liten. Men forklart han at dette er tatt uten å betale så det må leveres tilbake.

Tror den egentlige grunnen til at du ikke vil ta han med å levere det i butikken er at du ikke vil noen skal få greie på det.

Her kommer mor aldri til å gå tilbake til butikken med det, for hun vil ikke noen skal vite hva han har gjort. Så isteden gjemmer hun det i skapet og lar han få det en annen dag med unnskyldningen at han er så liten så han har glemt det nå. Men sååå liten er han faktisk ikke, 3 åringer husker og forstår MYE!.

Synes det virker litt teit å sitte her å fiske etter en "godkjennelse" på å ikke gjøre noe fordi han er så liten. Greit at han forstår dette nå så slipper du å bli oppringt fra butikken når han er 9. Da kan du nemlig ikke skylde på at han er så liten lenger.

barnet min tok en tyggispakke en gang,jeg oppdaget det da vi var rett utenfor butikken,da tog jeg og gikk inn med den uten ungen min. forklarte etterpå at man ikke har lov å ta noe uten og betale og at på den neste butikken vi skulle innom måtte h*n sitte i bilen. barnet mitt var også 3 år og forstod veldig mye og husket veldig godt. det var greit for H*n å vente i bilen på neste butikk,og det har ikke hendt flere ganger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...