Gå til innhold

Er jeg gal i hodet og mannen dum som et brød?

Anbefalte innlegg

Altså; vi har tre barn i bhg alder, men kunne godt tenkte meg enda ett om ikke så altfor lenge. Mannen synes jeg er gal og at det holder med tre. Jeg har bedt han sterilisere seg da så unngår man ihvertfall arbeidsuhell, men det skal han ikke. Så da lurer jeg på.... Blir han klar etterhvert eller tror han de kapper av hele stasen eller hva er det som skjer egentlig? Han får jeg ikke svar fra :(

Fortsetter under...

Mannen her ønsker ikke flere barn men han nekter å sterilisere seg. Tror han er redd for at noe skal gå galt også føler han vel at dette er mandommen hans (at han kan lage barn altså).. så kapping av streng er visst helt uaktuelt.

Ja, da er det jo dumt å ikke si det eller hva? Han er nok ikke utslitt for vi har det i grunnen roligere nå enn vi har hatt det på noen år da det kun er 14 mnd mellom de to eldste. De er med andre ord ganske selvgående nå i forhold til hva de har vært

HI

Annonse

Herre gud HI; skal du tvinge igjennom flere barn enn det mannen din vil ha? Dere har en stor familie allerede, han er fornøyd, du er det ikke. Get over it. Hva om det var motsatt, han ville sette flere unger på deg, mens du var sliten og lei av å ha tre, ikke ville gjennom et belastende sv.skap og en slitsom fødsel, og mannen sa til deg: så får du sterieliere deg da!

Vet du hvilke råd du ville ha fått her på BiM da?

"Skill deg, kast ut mannen, fy for en tyrann!"

Men det får du ikke, for i dette tilfellet er det du som oppfører deg som tyrann. Det er faktisk sånn at begge må ville ha barn.

Å be ANDRE sterilisere seg er enkelt, men jeg kjenner personlig en mann som angrer, for det var hun som ikke ville ha barn, men han som måtte ta inngrepet (det er enklere på menn) - og da de 2 år senere var skilt, kunne han ikke få barn med sin nye kone. Kanskje gubben ikke har lyst til å være steril på livstid, han vil bare ikke ha flere barn NÅ, eller flere barn med DEG?

Han sier jo at han syns det holder med 3 barn, ferdig med saken

Når det kommer til sterilisering, så er det et unødvendig inngrep, skjønner godt at han ikke ønsker det.

De fleste menn syns det er "å miste manndommen" sin når man blir sterilisert.

Slutt å mas på mannen din, du har fått svar!

Syns ikke at det er noen grunn til at du skal dytte i deg hormoner for å forhindre graviditet når det er han som ikke vil ha flere barn. Enten tar han på seg kondom eller steriliserer seg. Eller så finner dere alternative måter å ha sex på

Jeg er litt i samme situasjon, men har jo forståelse for at han er redd for inngrepet. Jeg går nå med nummer 3 i magen, og vi ser oss som ferdig med barn, selv om jeg godt kunne tenkt meg en til, så har han gjort det klart at det er uaktuelt, og jeg syns det er helt okey.

Jeg har prøvd utallige typer p-piller så langt i livet, og de gir meg ubehagelige bivirkninger som hyppige kraftige blødninger, migrene og svimmelhet. Så jeg ønsker ikke å bruke P-piller. Jeg har vurdert hormonspiral, men det er jo hormoner det også...og jeg er faktisk litt redd for å putte noe inn som jeg ikke kan kutte ut på dagen om bivirkningene blir for ille. Og jeg syns vell egentlig at det er hans tur å gå igjennom ett inngrep nå, syns ikke det er riktig at jeg må sterilisere meg i tillegg til at det er jeg som har gått igjennom tre svangerskap med oppkast og bekkenløsning og 3 fødsler + en utskraping pga MA. Nå er det vell hans tur? Eller...?

vi planlegger tredje og sistemann om noen år,og jeg har sagt klart i fra at da har jeg gått gravid tre ganger,født tre ganger (og hatt en jævlig stygg kropp etter vødsel tre ganger!) så når sistemann er ut SKAL han sterilisere seg,ellers blir det ikke noe på han!:)da har jeg gjort jobben sin,så er det fasrken meg ta hans tur til å gjøre noe for fellesskapet!:)

Du får si at du ikke er villig til å ta deg av prevensjonen lenger. Hvorfor skal du måtte stappe deg full av hormoner eller sette fremmedlegemer inn i livmoren? Si at nå er det opp til ham, det får bli kondomer eller sterilisering.

Annonse

17:37 her. Det er jo ikke jeg som ikke ønsker flere barn, men han. Så hva om han da skulle forlate meg om 4 år og jeg treffer noen som ikke har barn, men som ønsker seg barn. Da kunne jeg sikkert godt lage enda ett barn, men det sier han er helt uaktuelt for han. han vil ikke ha flere han. Jeg syns det er helt greit av vi skal ha bare 3 barn altså, men jeg vil ikke være den som må sterilisere meg da det ikke er jeg som har bestemt at vi ikke skal ha flere, og fordi jeg som sagt ikke vil være den som sitter med skjegget i postkassa om det av en eller annen grunn skulle gå skeis imellom oss.

jeg har ikke lyst til å sterilisere meg jeg... nei, jeg har sagt til mannen min at han må tenke på om det er helt krise for han om vi skulle ende opp med å bli gravid igjen. Jeg vil ikke sterilisere meg, men jeg kan bruke minipillen og jeg er villig til å prøve hormonspiral. Men skulle jeg bli gravid vil jeg ikke ta abort, det greier jeg bare ikke. Så han får velge da om han vil ha en garanti for at ingen flere barn kommer, så må han selv ta et inngrep, hvis ikke vl jeg strekke meg så langt jeg kan med andre prevansjonsmiddel, men jeg steriliserer meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...