Gå til innhold

Hormonell og lei

Anbefalte innlegg

Jeg er 164 cm,og veier nå 87 kg. Startvekten når jeg ble gravid var 70 kg,så ja, den var for høy i utgangspunktet, og ja, jeg harlagt for mye på meg. Er kun 28+3 i dag. Har et høyt SF mål,og magen er stor. Men jeg er så lei av alle kommentarene jeg får,kjenner jeg gruer meg for å gå ut. Spesielt mine svigerforeldre klarer ikke å la være kommentere meg. Grunnen er nok at min svigerinne,som straks har termin har mindre mage,og har bare lagt på seg 9 kg.Hun er også 10 cm høyere enn meg i utgangspunktet, og er nok det alle vil kalle en flott gravid. Mine svigers bor bare 3 minutt unna oss, men jeg har ikke sett dem på en mnd. I dag tok jeg meg en tur,da min mann og mine andre barn var der en tur. Det første svigemor spør om er hvor mye jeg har lagt på meg, og om jeg vet hvor mye min svigerinne har lagt på seg. Min svigerfar har tidligere kalt meg tjukka,og at jeg ikke må spise så mye spør om jeg er sikker på at det ikke er to. Sikkert for femte gang.

Jeg blir så lei, men kjenner også at jeg blir sint. Jeg vet jeg har en enorm mage, jeg vet jeg veier for mye. Jeg har hatt kraftig bekkenløsning siden uke 8,og har nå svangerskapsforgiftning.Dette gjør det vanskelig for meg å trimme. Jeg sier ingenting til mine svigers,men kjenner jeg ikke har så lyst å treffe dem igjen på lenge. Er jeg for nærtakende og hormonell???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142929786-hormonell-og-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er du ikke. Se til å fortelle de folka at det er din mage, din kropp og ditt svangerskap og at de bør se til å passe sine egne saker. Selv må jeg innrømme at det var litt trøst å lese ditt innlegg - da det er fler som sliter med svigers. Jeg venter nummer tre, og ja jeg er tjukk i utgangspunktet. Har ikke lagt på meg så mye i svangerskapet, men magen er enorm (er i uke 29 og magen er større enn når jeg var full gått med de to andre). Svigers kommer stadig med kommentarer av typen - "nå har du jammen begynt å bli vaggete", "Hvordan går det med tjukka" osv. Vi ser dem heldigvis ikke alt for ofte, men jeg har bestemmt meg for å si i fra. En annen ting er når ungen kommer. Svigermor har et problem i forhold til lukt (les: bæsjebleier) Hun kunne ikke være barnevakt for mine da de var små fordi hun ikke kunne skifte bleie på dem, dette var til og med mens jeg fullammet og bleiene bare lukta sur rømme. Men når hun ble mormor var dette selvsagt ikke noe problem - for de barna har hun til og med redusert stillingen sin slik at hun kunne være dagmamma! Det er ikke så lett med disse svigerfolkene - men det er noe med at vil en han mannen må en vel ta foreldra og søskna på kjøpet. Men sett ned foten - for ditt eget beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...