Gå til innhold

Hvor kaldt er for kaldt når man skal på skitur med små barn??

Anbefalte innlegg

Ungene er 6 og 3 år, men jeg tenker litt på at det blir jo fortere kaldt i skisko enn vanlige vintersko... og med gutta går det jo ikke så fort...

Pleier dere å ha en grense for når dere avlyser skitur med barna fordi det er for kaldt???

Fortsetter under...

Er det -15 så blir det bare akkurat lysløyperennet.

Minus 10 så går vi på ski til frøkna selv ikke orker mer, svært sjelden hun fryser. Alt over -10 er helt greit.

Skiskoa trenger slett ikke å være kalde. Vi fikk tak i noen skisko i fjor som er helt supre. De var ikke akkurat billige, men de er veldig bra, kun en eneste gang har frøkna her klagd på at hun har vært kald.

Her er skoa, her i blått - vi har dem i rosa....

http://www.fischerskis.com/en/products_boot.php5?parent=60060&show=detail&id_product=18960

Ok, takk takk =) Vi skal etter planen på tur sammen med noen andre venner også i morgen og da bruker vi å gå litt, finne en fin plass og lage bål på og så koser vi oss en stund før vi tusler tilbake =)

Gubben og jeg har ikke hatt ski siden vi var barn selv, før nå (ungene har hatt noen år alt) Så når det kommer til skitur føler jeg meg fersk igjen siden det er såpass lenge siden.

Skiskoene til ungene virker ikke så godt fora, men de er kanskje bedre enn det ser ut til (sist minstemann hadde på seg ski ble han visst veldig fort kald, men det kan bare være at han ikke gadd også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...