AlmaN Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Nå er jeg to dager over termin og jeg har en forkjølelse med forferdelig hoste. Særlig på natta er det ille, jeg får nesten ikke til å sove, og når jeg våkner kommer det fæle hostekuler som jeg t.o.m. har kastet opp av. Er så støl og vond i magen av all hostinga også. Øverst opp mot ribbeina og evt. "mellom" ribbeina.. Blir fortvilet altså, hva om jeg føder nå, hvor ille blir det? Og ellers så er dette nesten ikke til å holde ut som det er. Har født en gang før og det gikk rimelig raskt, men det var laaaangt over termin og måtte igangsettes. Jeg har tatt en noskapin nå, selv om man ikke skal det når man er gravid. Må bare få en pause. Noen som kan gi meg råd eller oppmuntring, vær så snill!
sisten Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Har du vært hos legen? I slutten på svangerskapet er det mer tillatt med medikamenter. Vil tro du bør få slimoppløsende, ikke glem å drikke mye. Parasett kan du ta hver 6 time. Og dette året har mange kommet inn på føden med forkjølelse, de klarer seg fint. Har du noen Til å massere/ dunke litt i ryggen din? Dette hjelper på å drenere lungene. Unngå melkeprodukter da dette øker slim. Lykke Til med fødselen:-)
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Har du prøvd homeopatiske midler? Det helper meg stort ved forskjellige små-plager i svangerskapet - blant annet hoste. En homeopat kan helpe deg meg å finne noe som kan hjelpe deg:-)
AlmaN Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2011 Har vært hos legen, han hadde ikke så mye å gi meg annet enn slimløsende hostesaft. Jeg har vært litt forsiktig med medisiner pga at jeg blir så løs i magen og uvel, men nå får jeg vel bare hive innpå paracet kanskje.. De andre rådene er jeg forsåvidt klar over, utenom ryggmassasjen kanskje. Jeg har noe slim som jeg hoster opp, men ikke mye, det er ganske tørr hoste. Ikke prøvd noen homeopatiske midler, vet ikke om noen homeopat her men kan ikke si jeg har undersøkt heller. Har vel ikke så mye tro på det, og dette opplever jeg heller ikke som noen småplage akkurat nå. Jeg trenger mer akutt hjelp føler jeg. Skulle gjerne fått i gang fødselen, men samtidig ønsker jeg å bli bedre av hosten først. Sukk. Redd for å bli utslitt og "gal" av søvnmangel..
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 19. februar 2011 #5 Skrevet 19. februar 2011 Jeg er helt enig i at sånn hoste ikke føles som noen småplage. Selv strevde jeg mye med tørrhoste i begynnelsen av svangerskapet. Hostet i flere uker i strekk - føltes helt grusomt. Legen kunne ikke hjelpe meg så mye, ettersom baby'n også får i seg alt. Derfor tok jeg kontakt med en homeopat. Etter en kur på 3 dager var hosten så godt som borte. Forsvant helt etter 5 dager. Nå er jeg i 3.trimester og bruker det samme middelet med en gang jeg merker tendensen til forkjølelse. God bedring - får virkelig håpe du finner noe som hjelper deg, unasett hva det er:-)
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 19. februar 2011 #6 Skrevet 19. februar 2011 kommer hverken råd eller oppmuntring fra meg. Har nok akkurat den samme hosten (mest sannsynlig). Har hostet 1,5 uke nå, og hosten har ikke tenkt å gi seg enda. Vet noen som har hatt den i 3 uker, og som hoster enda (riktignok ikke like kraftig, men nok). Holder på å få fnatt jeg også. Tenkte faktisk tanken idag; ENN om jeg hadde hatt termin nå, da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. For plages med å sove osv osv... Ikke for å ta fra deg motet dette altså, men tror ikke det er sååå mye å gjøre. Bare prøv å hvil så mye som mulig ellers (ikke bare på natten). Så får du ha lykke til med fødselen - ikke sikkert hosten er like ille da!
AlmaN Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2011 Jo takk.. Har hatt denne hosten før jeg også, varte vel i to uker da. Så har ikke store håpet om at det skal gi seg med en gang. Jeg hadde litt rier eller sterke kynnere i natt, men det gav seg. Nesten ikke noe soving da. Ringte med føden i dag og de sa at jeg kunne ta noe sterkere hostedempende medisin nå, det er tross alt viktigere at jeg får sove. Blir en tur på legevakta for å få noe sterk hostesaft, og så kan jeg ta litt noskapin som jeg har her. Jeg hviler hele tiden jeg, gjør ikke annet. Men det er vanskelig å ligge, da blir hosten værre. Men men, hvis disse streke medisinene virker så tror jeg kanskje jeg skal overleve dette. Når gynekologen på sykehuset sier det er greit å ta så får jeg bare tro på det. Homeopat ja, får en tak i de på en søndag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå