Gå til innhold

Andrea, Aurora og ?

Anbefalte innlegg

Amalie?

Eller har dere andre forslag på fine jentenavn på A?

Andrea og Aurora har begge 6 bokstaver, 3 stavelser, starter og slutter på A, så Amalie passe således ikke helt med de navnene, men det er det fineste navnet vi har funnet til nå.

Synes dere de passer sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142929425-andrea-aurora-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alvilde

Agnes

Anna

Astrid

Amanda

Ane (litt kort, men fint)

Ville ikke hengt meg opp i at navnene må ha like mange stavelser og slutte på a. Holder lenge at de begynner på A.

Amalie er forsåvidt ok, liker søstrenes navn bedre.

Annonse

Hei, og takk for flotte tilbakemeldinger!

Så morsomt å se at første navneforslag var Aurelia, det er nemlig dette navnet jeg har tenkt en del på, og foreslått, men barnefar mener dessverre at navnet er helt uaktuelt.. Så jeg har vel på en måte slått det fra meg.

Amalie/ Amelie/ Amalia/ Amelia har vært opp til diskusjon, men vi ender vel på at Amalie er den fineste versjonen, selv om det kanskje er den kjedeligste..

Amanda og Annika hadde jo feks vært navn som hadde "klaffet" med antall bokstaver, stavelser, starter og ender på A, men vi liker Amalie bedre..

Andrea, Aurora og Amanda! NYDELIG kombinasjon :)

Ramser bare opp noen fler fine jentenavn på A, uten å helt følge "reglene":

Alvira

Aliana

Aviana

Andrine

Alina

Adriana

Ariana

Amelia

Amina

Amira

Alise

Alida

Alva

Alma

Noen her du liker?

Jeg liker ikke når søsken sine navn begynner på samme bokstaver, så jeg ville ikke brydd meg om at de skal ha like mange staveler og bokstaver iallefall.

Amalie er flott, og passer fint til søstrene som har vakre navn de også!

Andre:

Anna

Alva

Alma

Astrid

... er også vakre.

Stemmer på Andrea, Aurora og Amalie :-) eller: Andrea, Aurora og Astrid - litt mer spennende.

Annonse

Synes det er best om det tredje navnet bryter litt, virker nesten litt tvangsmessig med så mange regler : ). Synes nesten at det BØR ende på E. Amalie synes jeg er helt ok, men helt umiddelbart synes jeg Alvilde passer godt, hvis det er et poeng at navnet begynner på A. Søtt og litt stilig på en gang, akkurat som de andre to navnene!

Hei, og takk for svar!

Ja, det er flere fine navn, som Ariana, Andrine og Adriana, men vi har to gutter, som heter Adrian og Aaron, så det blir litt for likt synes jeg (i alle fall Adriana).., eller? Adrian, Andrea, Aurora, Aaron og Ariana? Hmm..

Og med 4 barn på A, må nesten nr. 5 også få navn på A, hehe..

Alma og Ada er navn jeg liker godt, men de er litt korte.. Liker Nanna godt, det er jo litt likt Anna, men Nanna begynner jo ikke på A, og Anna blir litt kort (og kjedelig?)..

Ja, Aurelia kan nok bli vel likt Aurora, enig der..

Amalia er jo nydelig, men blir det ikke tungt å si? Jenta skal ha mellomnavnet Mathea, synes Amalie Mathea blir litt lettere å uttale da, synes ikke dere?

oj, 5 barn med navn på A. Det synes jeg ikke er noe fint, veldig i mot slikt system og regler. Men det var ikke det du spurte om. Jeg skjønner at dere vil ha A på sistemann siden de 4 første har det.

Enig i at Ariana blir for likt, synes heller ikke det er noe fint navn. Det samme med Aurelia. Gjør ikke noe at navnet er kort. Ada, Anna og Alma er nydelige navn som passer godt inn i søskenflokken.

Både Amalie og Amalia er vakre navn, ikke tungt å uttale Amalia :-) Men med Mathea som mellomnavn passer helt klart Amalie best!

Amalie Mathea likte jeg utrolig godt! Vakkert! Har selv vurdert Jenny Mathea :-)

Lykke til!

Aleksandra var det første som slo meg da jeg så overskriften, men hvis dere skal ha dobbeltnavn blir det litt tungt.

Jeg syns Amalie er et nydelig navn og Amalie Mathea var fin kombinasjon, så jeg syns dere bør gå for det. Bare fint at lillesøster bryter litt med å slutte på -e og ikke -a som søstrene.

Takk for mange fine svar, folkens! Og så moro å se at de fleste liker komboen Amalie Mathea:-)

Jeg har fortsatt ikke funnet noe finere navn, men lekt litt med tanken på noen navn jeg tenkte på tidlig i graviditeten, som Ariel (a) og Andora..Andora og Aurora høres ikke helt heldig ut sammen da, hehe..

Tror nok vi ender opp med Amalie Mathea ja, det er jo nydelig;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...