Gå til innhold

Lille Hedda kom endelig 11 dager på overtid<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det omsider min tur for å bli igangsatt 9 dager på overtid. Var veldig spent da vi reiste på sykehuset og hadde håpet at vi innen 1 døgn hadde lille Hedda i hendene. Men d tok tid gitt!

Ved 1 registrering hadde jeg regelemessige rier og de ville ikke gi modningspille søndag kveld. Riene ga seg derimot og fikk neste dag 2 piller før det skjedde noe. Fikk da skikkelige maserier med 1 min-30 sek mellomrom. Det hjalp ikke på åpningen som etter x-antall timer (mistet oversikten da jeg var helt borte pga smerter) fortsatt var 1 cm og en livmorhals på 2-3 cm. Ble skikkelig skuffet da JM på kveld trillet meg på fødestue siden jeg hadde behov for smertelindring. Ble besluttet å gi med Petidin og medisin for å stoppe riene. Det funket og etter noen timers søvn og ny registrering+undersøkelse var det fortsatt ingen fremgang. Dvs ingen modnings eller tegn på at fødselen var i gang. Megaskuffa etter å ha hatt så vondt i mange timer uten fremgang.

Så ble det en ny omgang med modsningspiller, registrering og undersøkelser. Etter 3 piller på dag 3 kom maseriene tilbake med full kraft men uten fremgang. Var helt sinnsyke smerter og jeg tryglet JM og smertelindring. Fikk petidin uten virkning. Begynte bare å kaste opp mens riene herjet. Var helt i min egen verden og kunne bare puste. Kom også lege og tryglet henne om å stoppe riene slik som forrige kveld da åpning og modning var uendret. Det ville hun ikke. Så kom nattevakt og JM der undersøkte meg og fortalte at det nå var 2 cm åpning. Hun ville gi meg epidural for å se om jeg fikk til å slappe og at det fikk fart på sakene. Gjett om jeg var glad! Var som å komme til himmelen når epiduralen virket. Gjorde meg ingenting at det måtte 9 stikk til før anestesilegen traff. Utrolig å kunne kommunisere med de andre igjen og få med seg det som skjedde. Det gikk kjempefort etter at epidural var satt og på kun 2 timer gikk jeg fra 2 til 10 cm åpning. Ut kom Hedda på kun 4 pressrier:)

Er nå verdens lykkeligste og synes vi har fått verden fineste lille jente:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjåj hørtes ut som litt av en jobb du har vært gjennom, men for et flott resultat dere har fått da! Gratulerer så masse =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...