Magneta <3 mamma <3 Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Min baby på 6 uker nekter seg selv å sove på dagtid!!! Han er kjempetrøtt og veeldig grinete og hissig pga det men sovner på fanget mitt i max 5 min. vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.. Vi pleier å gå trilletur 2-2,5 timer hver dag og da sover han bra i vognen (også i bilen ) men det er alt. han er tydelig missfornøyd. Han legger seg kl 21 hver dag og sovner innen 22 en gang, egentlig ikke noen store problem med det.. og sover bra gjennom natten, våkner til mat ca kl 3 og kl 6 og står opp ca 9. Noen som er i tilsvarende situasjon? og hva får dere til med søvn på dagtid??
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Hadde det sånn med størstejenta, men det gikk seg til. Hun har aldri vært spesielt glad i å sove på dagtid. Hun ble flinkere jo eldre hun ble faktisk. Hun sov vel mer på dagtid da hun var 10 mnd enn da hun var bare 1 mnd. Men hun var veldig flink på natten, og har egentlig vært det hele veien. Selv om det er slitsomt å aldri få pauser på dagtid, fordi ungen ikke vil sove, så tror jeg det må være bedre enn å holde det gående slik på natten. Det er vel det eneste man kan trøste seg med. Tipset jeg fikk fra HS, var å fortsette å trille tur, etterhvert ville kanskje babyen blir mer vant til å sove og kanskje sovne uten å trille tur. Det var så kaldt og mye dårlig vær ifjor, at jeg fikk ikke prøvd dette ut. Istedet trilla vi vogna over dørstokken inne og det funket til en viss grad. Når våren kom trillet vi bare en liten tur til hun sovnet, så kunne vi parkere vogna utenfor huset og hun sov der en god stund. Alt jeg kan si at det ble ihvertfall bedre, selv om det kanskje føles som en liten trøst nå. Og jeg vet veldig mange har det slik. Jeg tror nok det er ganske normalt at mange babyer sliter med å sove på dagtid. Ofte får man jo bare høre at babyer bare sover og spiser, men det er ikke alltid tilfelle. Langt ifra! Pjokken her på straks 8 uker, sover mye på dagen. Han er ganske flink om natten også, men våkner grytidlig om morgenen. Sånn i halvfem, femtiden. Vet ikke om jeg syns det er så mye bedre, spesielt med tanke på at jeg ikke får sovet noe særlig på dagtid fordi jeg storesøster er hjemme mesteparten av tiden Det eneste du kan gjøre for mer søvn er å legge deg samtidig som han, men det er vel kanskje lettere sagt enn gjort. Jeg er et B-menneske og har alltid slitt med å komme meg i seng til rett tid, og angrer som en hund hver morgen klokken 5 hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå