Gå til innhold

Jeg ønsker meg mer enn ett barn m.a fordi....

Anbefalte innlegg

...jeg ikke ønsker å sitte alene i høytider om 30 år fordi det ene barnet med familie er hos sin svigerfamilie eller hos venner.

Så 3, kanskje 4 barn er det optimale for meg :) Helst en jente inni der - fordi jeg har lyst å bli mormor engang!

Hvor mange barn ønsker du deg

Fortsetter under...

Jeg ønsket meg 2-3 barn, helst av begge kjønn (siden det er i vinden her i dag ;-)), men ble så heldig at jeg fikk 4! :-) Er selv vokst opp som enebarn og ønsket ikke det samme for eldstemann, han skulle få søsken, så slik ble det også. Så fikk egentlig mange barn mest fordi jeg ville at de skulle være mange.

Jeg ønsker meg 3 og nå er nummer 3 på vei. :) nå kjenner jeg igrunnen faktisk at jeg er glad jeg ikke skal gjøre dette flere ganger... Tror 3 blir perfekt. :) jeg har 2 søsken, og syns 3 søsken er ganske optimalt! :D

Annonse

Ønsker meg flere fordi jeg har en redsel for å miste et barn, tror ikke jeg kunne klare å miste det eneste jeg har (har ingen enda). Det er sikkert like trist å miste en av flere, men jeg tror det er lettere å komme over sorgen om man har en gjenlevende, som fortsatt kan gi gleder og evt barnebarn...

Foreldrene mine har 5 barn (altså jeg har 4 søsken) og vet du hva? De sitter "alene" hver 2.julaften osv fordi vi alle 5 søskener er gift eller har samboer og vi alle deler oss. Vi har gjort det slik at alle søskenene har samme jul hjemme, dette pga ellers får vi aldri feire jul med våre søsken. Foreldrene mine sitter faktisk ikke alene selv om ingen av barna er hjemme på julaften, de og et vennepar deler på å ha de julene uten barn fordi de har det helt likt.

De er da aldri alene i "høytiden" for vi deler alltid på dagene. Er vi julaften hos svigers så feirer vi første juledag hos mine foreldre osv.

Når det kommer til antall barn jeg ønsker meg:

Jeg ØNSKET meg 3 barn når jeg giftet meg, tanken slo meg ikke at jeg ikke kunne få barn. Vi har fått 2 nydelige fosterbarn og det holder lenge, vi har mer enn nok med det :-)

Annonse

Jeg er fornøyd med 1 barn, men sysler med tanken på å få 1 til for guttens skyld. Er enebarn selv og ser at det er litt stress når foreldrene blir eldre og man er alene.

Men ellers synes jeg det er bare greit med høytider uten store selskaper, slik praktiserer vi det hvert 3. år allerede. Min mann har 2 søsken, de har rotasjon på Jul med hans foreldre, så år 1 er vi hos mine foreldre, år 2 er vi hos hans, år 3 har vi fri! Da reiser vi til et eksotisk sted eller ha rolig og koselig alene Jul.

Har selv vokst opp i en søskenflokk på 5, mannen min i en flokk på 3. Vi hadde ikke planlagt noe spesielt antall, men var enige om at vi skulle ha flere enn ett. Unner ingen å være enebarn, jeg mener man trenger søsken både i oppveksten og som voksen.

Da vi hadde to stykker satte vi en strek pga vanskelige svangerskap og fødsler, men da andremann hadde passert to år kom tanken på flere barn. Da hadde vi litt avstand til de tøffe takene og tenkte fremover, vi elsker å samle storfamilien rundt oss og så på det å få flere barn som en investering i resten av vårt liv. Vi hadde definitivt både husrom og hjerterom til flere barn, og vi så for oss en fremtid med mange barn, svigerbarn og barnebarn. Vi var helt enige om at vi kom til å angre om vi ikke fikk flere barn.

Så da kom nummer tre, og et drøyt år etter det også nummer fire. Nå har vi en stor familie og er kjempefornøyd med det. Vi kunne egentlig begge tenke oss enda et barn, men har bestemt oss for å la "fornuft går foran følelser". De skal jo følges opp både økonomisk og tidsmessig, og ingen av oss tjener nok til at den andre kan jobbe redusert, så da ble det med fire stykker for oss :)

Jeg er selv enebarn, og ønsket meg alltid søsken. Mine foreldre kunne dessverre ikke få flere barn, så jeg forble enebarn..

Jeg ser på hvert barn som en stor gave, og er så takknemlig for de 4 vi har fått. Venter nummer 5 om et par måneder, og da tror jeg vi setter en strek :-)

Vi har to av hvert kjønn, og synes livet er hektisk, men perfekt:-)

Vi ønsket oss to barn og det har vi fått.

Vi ferier nå alltid julen hjemme hos oss selv. Dele oss gjore vi frem til nr.2 kom.

Det er ikke slik at man for alltid drar hjem til mor og far for å feire jul. Det er like vanlig å skape sin egen jul.

De som vil er velkommen til oss.

Mine foreldre var her nå i julen og svigerforeldrene vil aldri komme(dem om det, deres tap).

Kanskje litt sent å svare nå, men kan jo være du er her ;-)

Jeg var 26 år og 28 år når jeg fikk nr 3 og 4. Om jeg er så veldig koselig vet jeg nå ikke, men jeg prøver å opptre noenlunde høflig ;-)

Fordi jeg vil ikke at jenta mi skal vokse opp som enebarn. Ønsker meg tre ller fire totalt, men tror kanskje det ender på to.. Blir 34 til sommeren og det begynner å haste litt om vi skal ha fire ihvertfall :)

Har selv to søstre, og mannen har 4 søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...