Gå til innhold

5 års trass?

Anbefalte innlegg

Hva har skjedd med gutten vår? Han ble fem i januar.. Og da var det omtrent som å skru på en bryter. Han hyler, skriker, sutrer og gråter for det meste.I tillegg klarer han ikke sitte lenge rolig av gangen som f.eks ved bordet. Det kunne han jo før. Og er veldig trassig. Han var jo ikke sånn før..

Flere med sånne femåringer?Eller er det bare min som er sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142929194-5-%C3%A5rs-trass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, trass har egentlig ingen alder, men kommer i bølgedaler...

Leste en del om det på nettet da min ble fem og kom i den søte perioden ( IGJEN)

Gruer meg til 7-8 års trassen for akkurat nå er h*n i en helt perfekt modus medgjørlig, hjelpsom, omsorgsfull. plussene i denne perioden er h*n " lager" middag, matpakke til hele familien, frokost, hjelper med å bære søppel, bærer ut morgenlasset i bilen, måker snø, rydder eller gjør lekser når det ikke skjer noe spennede og ALT dette må ta slutt for å vike for ENDA en trassperiode... *sukk* Får vel bare nyte dette i store drag så lenge det varer...

Yes! Høres kjent ut. Min datter ble også 5år i januar...

Utad er hun plettfri og oppfører seg eksemplarisk. Innenfor husets fire vegger er hun tidvis (relativt ofte i disse dager) en skikkelig prøvelse. Surver, uler, sparker, slår, manipulerer osv osv.

Vi har kommet frem til at vi må stramme enda mer inn i slike perioder. Være veldig konsekvente og ikke komme med tomme trusler. Mest sannsynlig er jo dette og en periode....

Godt det er flere sånne 5 åringer.. Barnehagen skjønte lite da jeg spurte om han var sånn der. Eneste de hadde merket en forandring på var uroligheten i kroppen. Men sånn var de andre femåringene også sa de.

Er jo litt positivt at han "oppfører seg som folk" i barnehagen, men må innrømme det er ganske krevende til tider. Vi er jo ikke vant til det i hele tatt. Her er vi veldig konsekvente også. Og tomme trusler kommer man ingen vei med. Får håpe det er en periode bare ja. Og så er det innmari godt at han ikke er sånn hver dag.

HI

Annonse

hahahaha.. trass vil du oppleve i perioder til de er langt over 18 år ;)

første er ofte ved 2-3-årsalder, så kommer det en i 5-8-årsalder, og sånn holder de på ;) Lengden varierer, og de kan skli fint over i hverandre i tillegg ;) Men de fleste har gode perioder mellom trassen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...