Gå til innhold

Stusset etter ordinær ul, ang termin vs uker og dager, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Jeg var på ordinær ul i går og alt var flott, men jeg stusser over en ting.

Jeg fikk termin 280711, noe som vil tilsi at jeg da var 17+3 i går. Men på papirene har hun skrevet at jeg er 17+1. Det vil jo si at termin skal være 300711? Hva er det som er riktig? Jeg heller mot å tro at det er terminen som er regnet ut feil, for ultralyden sier jo hvor stor babyen er i forhold til uker og dager, eller? Har tenkt å ringe Ullevål og spørre på mandag, og 2 dager fra eller til har jo ikke noe å si, men det er likevel greitt å ha en riktig termindato å forholde seg til.

Fortsetter under...

Gå ut ifrå den termindatoen du fekk.. Altså 17,3.

Eg har skjønt det sånn på diverse legar at det er litt vanskelig å treffa akkurat med desse "hjulene" sine for det er berre bittesmå strekar som markere dagane...

Annonse

Jordmødrene her inne og ul-jordmora mi på sykehuset har nettopp fått nytt hjul, og graviditeten er endret til 40+3 dager når, i forhold til sist gang jeg var gravid for to år siden, da var det 40+2. Terminkalkulatorene på bim, babyverden og mammanett er ikke oppdatert såvidt jeg kan se.

hmmm, dette var forvirrende, mange tall å forholde seg til. Jeg tror jeg lar det være sånn som det står nå og så spør jordmoren på ABC klinikken når jeg skal inn der.

Når var det det ble bestemt at man går 40+3?

Aner ikke når tid det ble bestemt,men det var ikke sånn da jeg fikk mine to første i 06 og 08 iallfall.

Jeg går til kontroller på sykehuset og spurde da hvorfor det var 40+3 nå,og fikk til svar at de hadde funnet ut at vi visstnok trengte en dag ekstra?

Så legene og jordmødre forholder seg til den nye tabellen som nå er på 40+3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...