Gå til innhold

ang studie når en er gravid

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og min samboer planlegger barn i februar. Jeg er student og han arbeider fulltid. Jeg jobber og 2 dagen i uken, i tillegg til annenhver helg + en del ekstravakter og får derfor opparbeidet meg foreldrepenger.

Jeg går 1.avd jus som privatist og skal ta eksamen i dette høsten 2011, vi prøver å få det til å klaffe å få termin i sent januar/tidlig februar.

Jeg har hatt lån & stipend fra NAV f.o.m høst 2010-vår 2011, men jeg går et halvannet år opplegg på folkeuniversitetet og tror ikke jeg får stipend da siste halvåret. Jeg hadde derfor tenkt å søke på studieplass på et årsstudium for så å ta permisjon slik jeg får støtte derfra og. Planen var i grunn å melde permisjon relativt tidlig, da jeg har hørt at det ikke er obligatorisk med oppmøte eller å ta eksamen når en er gravid.. men så har jeg også hørt at en må studere fram til 3 uker før termin? Er det noen som vet hva som er riktig? Selv vil jeg selfølgelig gå dette årsstudiumet neste år for å opparbeide poeng, men denne høsten hadde det vært mer ideelt å bli ferdig med eksamen i 1.avd jus, for så å jobbe litt ekstra slik jeg får opparbeidet meg en del foreldrepenger. Er det virkelig oobligatorisk å være på eksamen ol. før jul, når en ikke kan fullføre studiet da en får barn rett etter jul?? Eller er det mulig å utsette det et år, selv om en ikke har født enda?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...