Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere i barna deres tran? Hvor gamle er de og hva gir du tranen i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gitt tran siden hun var 4 uker.

Først i flaske med morsmelk. Siden i kveldsgrøten. Og den går rett ned :D Hun er nå 8 mnd

Skrevet

Ja, vi har gitt jenta vår tran helt fra hun var fire uker gammel. Gir henne en teskje med tran hver kveld på stellebordet før hun skal bade. Hun elsker tranen og vi har aldri hatt problemer med det i det hele tatt. Når hun ser skjeen komme smiler hun og gaper så høyt hun kan :-)

Skrevet

Førstemann eeeelsket tran! Helt til han var halvannet år, da ble det bråstopp - men får det i ham gjennom sånne barnevennlige 'tabletter' nå for tida.

Men lille har alltid hatet det, så han får d-dråper i stedet. Tenkte jeg skulle prøve meg med tran igjen nå som han er 4 mnd, men antar at det blir som de andre gangen jeg har prøvd å venne ham på den: hyler og spytter det ut i alle retninger...

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi begynte med tran da han var 4 uker og ga med sprøyte, brukte så D-dråper en liten periode, men gikk tilbake til tran da han var ca 4 mnd, først med sprøyte igjen, nå med skje etter kveldsgrøten. Bruker plastskjea han blir matet med, 3 sånne tilsvarer 5 ml.

Skrevet

Vi gir Eskimo. Han ville ikke ha tran og gulpet mye av det, men Eskimo går veldig bra. :) Får en teskje hver kveld før kveldspupp. Varmer teskjeen under varm spring først, så eskimoen blir litt temperert. Holder tørkerull under haken, tilfelle søl, og har fuktig papir klart til å tørke.

Varierende kvalitet på omega3. Venninne som tar doktorgrad på omega3 har sjekket eskimo og sier at den er veldig bra.

Skrevet

Fra 6 uker. (da vi fant eskimo, prøvde tran før det).

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din, Stinemor, men bare lurer på noe: Dere som gir vitamin D-dråper, hvor får man tak i det, og hvordan er fremgangsmåten? Min lille på 3 mnd liker IKKE tran...

Skrevet

Får dessverre vondt i magen av tran her :( Så går i D-dråper! Får på apoteket =)

Skrevet

Hvor mye tran skal en 6-7 mnd gammel baby ha?

Jeg gir ca 2,5 ml, jeg leste litt lenger opp at hun ga 3 grøt sjeer som tilsvarte ca 5 ml.

Gir jeg for lite...?

Skrevet

Man skal begynne med 2,5 ml når babyen er 4 uker, og så øke gradvis så man ender på 5 ml ved 6 mnd :)

Skrevet

Ja, begynte da han var 4 uker. Jeg gir den i medisinbeger.

Han er nå 4,5 mnd.

Skrevet

De som får MME skal ikke ha D-dråper da pulvetet er tilsatt D-vit!!! Da vil de få for mye og det er ikle bra.. Fikk info om dette på en av de første kontrollene på hs:)

Vår lille er ikke kjempebegeistret for tran (fått mme) så det har blitt så som så med tranen. Mye pga vår glemskhet:/ men vi er nå i gang igjen:) må liksom tvinge det i han... Huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...