Gå til innhold

Snart storesøster -søskensjalusi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min bli snart storesøster, da er hun nesten 2 år. Hun har den siste tiden blitt veldig mammajente, noe som kan være litt slitsomt, og ser for meg at dette kan bli en utfordring når den lillle kommer.

Tenker litt at hun skal få en ny babydukke med stellebord el.l og selvsagt inkludere henne i alt babystell hun vil være med på....

Er det noen som har noen lure tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Her var storesøster ca 2 år når lillesøster kom. Hun var veldig mammadalt, men det ble ikke noe stort problem. Pappa'n gav henne masse oppmerksomhet, mere enn vanlig, for å kompensere at jeg satt med lillesøster på puppen hele tiden. Han lekte ekstra mye med henne og tok f.eks. leggingen alene, slik at hun slapp å bli avbrutt i lesestunden på sengen av en baby som skreik og ville ha mat.Resultatet ble en pappajente som ble mer avvisende til meg en stund, men vi slapp noe særlig med sjalusi mot lillesøster. Jeg fikk heller takle litt avvisning;) Nå er storesøster 6 år, og lillesøster er 4, og de er veldig gode venner! Og når lillebror kom for ett år siden, så var det ikke noe problem med sjalusi, for da hadde de to største hverandre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...