DramaMama Skrevet 19. februar 2011 #1 Skrevet 19. februar 2011 Tenkte jeg skulle teste denne syklusen for å se sånn ca når jeg har eggløsning, har blitt gravid før med EL nøyaktig på dag 14, nå er jeg på dag 16 og fremdeles ikke positiv test... Testen skal jo vise at EL kommer til å skje innen 24-48 timer, så da blir jeg litt bekymret når jeg ikke har fått positiv test ennå - er det virkelig så sent i syklusen...? Har testet siden dag 12. Har 28-29 dagers syklus.
Smurfebaby Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Hei Har selv en syklus på ca 26 - 27 dager. Fikk positiv EL test på dag 15, begynte å teste dag 9, så sein EL på meg å. Dette er vår første pp så vet jo ikke om jeg har det hver gang, men har jo skjønt at det er lurt å teste Du fåre bare fortsette, den kommer nokk ganske snart :-)
♥Snart min tur?♥ Skrevet 20. februar 2011 #3 Skrevet 20. februar 2011 Sein? Fikk positiv el-test på dag 19! Herregud.... *surve*
DramaMama Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2011 Hmm, begynner nå å lure på om jeg rett og slett har gått glipp av eggløsningen... Onsdag var teststreken veldig svak, torsdag og fredag var den sterkere, men ikke så sterk som kontrollstreken (og det skal den jo være, like sterk eller sterkere i følge bruksanvisningen på de dumme strimlene), lørdag var den svak, og i dag var den nesten fraværende... Kanskje jeg har hatt eggløsning likevel da, men syns det er rart at strekene ikke var sterkere torsdag og fredag da (dag 14 og 15). Hadde riktignok sex i natt, men da er jo det sannsynligvis for sent... Haff. Man blir jo helt tullete av de greiene her...
Smurfebaby Skrevet 20. februar 2011 #5 Skrevet 20. februar 2011 Jeg har brukt CB sin digitale test. Så da var det ingen tvil. Greit å slippe å tyde "streker" Skal du fortsette å teste i tilfelle den ikke har vært ?? Ser ut som "sein" EL ikke er så uvanlig
Gjest Mimsy&spire Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Noen har veldig kort LH-stigning, og du kan misse den ved å "bare" måle x1 per 24 timer... isåfall kan det lønne seg å måle 2 ganger daglig. Forresten starter LH-stigningen i blodet somregel om morgenen, og det vil ikke vises i urinen før ca kl 14 samme dag.. Man anbefaler altså å IKKE bruke morgenurin sånn som man gjør med graviditetstester.. også bør du aller helst legge inn aksjer dagen før testen blir positiv, dvs at du med din syklus bør begynne på ca syklusdag 12... Som en trøst: Ikke sikkert det var for sent med sex i natt da EL ofte blir forsinka av en eller annen grunn. Og hvis du har hatt sex før du tror du hadde den, kan spermiene leve i inntil 5 døgn.. Man behøver ikke å treffe nøyaktig tidspunktet... hmmm.
DramaMama Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2011 Men er ikke CB sin veldig dyr? Disse strimlene er jo skikkelig billige, men mer til frustrasjon enn nytte når jeg blir så usikker... Har bare en test igjen, så tester i morgen også
DramaMama Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2011 Se her ja, nå gikk det kanskje opp et lys! Jeg har selvfølgelig målt om morgenen, men da burde jeg jo målt om ettermiddagen istedet. Får håpe på forsinket EL da, forrige gang ble jeg gravid med sex kun to ganger i syklusen; dag 10 og dag 15... Nå ble det altså dag 16, og da var det en uke siden sist, så sjansen for at svømmerne har overlevd siden forrige gang er nok heller liten. Får bare krysse fingrene... Skjer det ikke noe denne gangen skal jeg ha sex alle de 5 dagene rundt antatt eggløsning neste pp! Tusen takk for informativt svar
Smurfebaby Skrevet 20. februar 2011 #9 Skrevet 20. februar 2011 Tror CB sin kostet ca 350,- Så ja, litt dyr. Men absolutt verdt det siden jeg ikke behøver å tyde. Satser på at jeg ikke trenger å kjøpe så mange av disse da ;-) Du kan vertfall teste når tid som helst på døgnet med den, står på den at mange foretrekker å ta testen på morgenen =) Du får vertfall ha masse lykke til neste runde, dersom det ikke klaffet denne gang
ispinne Skrevet 20. februar 2011 #10 Skrevet 20. februar 2011 testene til billigetester skal vise enten eller; dersom det viser en svak strek, så skal testen være negativ. For at testen skal være positiv, så skal begge strekene være like tydelige.
ispinne Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Når dere sier at dere fikk el på fks dag 14, betyr det at det er den 14. dagen fra og MED første dag i siste menstruasjon, eller FRA siste dag?
Smurfebaby Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Da er det 14. dagen fra og med første dag i menstrasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå