Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvordan regner jeg ut termin ved fryseforsøk, og hvor langt er jeg kommet nå?Jeg har akkuratt funnet ut at jeg er gravid etter fryseforsøk i naturlig syklus. ( Satte inn 2, 8-delte egg)

Hadde positiv EL test fredag 4 feb, og satte inn eggene tirsdag 8 feb.

Har testdag i dag, men klarte ikke å la være å teste på torsdag, og den var positiv;)

Glad men veldig veldig redd. Jeg er så redd det ikke stemmer at jeg er gravid. Redd for å begynne å blø..har mensmurringer og varierende symptomer i løpet av dagen. Noen "nygraverte" som vil dele erfaringer?

Har mistet tidlig før,derfor redd.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir veldig glad om noen svarer altså;)

Skrevet

trodde termin var 38 uker etter innsett jeg... men har ikke satt meg inn i fryseforsøk enda... saa mulig jeg tar feil...

mensmurringer er et bra tegn naar du er gravid ;)

gjorde du noe spesielt for aa lykkes denne gangen eller... skal ha fryseforsøk neste mens jeg ;)

Skrevet

Hei, du!

Hvor gamle var eggene da du satte dem inn? To dager? I så fall kan du regne at befruktning var 06.02 og hvis du har omtrentlig normal syklus på 28 dager kan du deretter si at første dag av siste mens var 23.01. Sett det inn i terminkalkulatoren, så finner du termin :-)

Da kommer du ganske så nær.

Lykke til og gratulerer så mye! Har du testet igjen idag? Du er gravid, ingenting tilsier noe annet.

Det at du har mensmurringer og at symptomene varierer er helt normalt på dette stadiet i svangerskapet. Ikke bli engstelig hvis det føles som om mensen kommer, det er også et vanlig graviditetstegn. Jeg skjønner at du er redd, men prøv å ta en dag og gangen, og gled deg hver dag du fortsatt er gravid. Så går det rette veien og tiden jobber for deg :-)

Lykke til videre - klemmer til deg

Skrevet

..og hvis man har syklus på omtrent 28 dager og setter inn to dager gamle egg så stemmer det også å regne med 38 uker etter innsetting.

Et svangerskap er i Norge 40 uker og 2 dager, og tiden fra første dag i siste mens til innsetting blir i tilfellet jeg nevner 2 uker og 2 dager + 38 uker = 40 + 2

Lykke til neste måned, Adine :-) Jeg anbefaler fryseforsøk! Faktisk mange som blir gravide med det også.

Skrevet

Takker for svar!;) Jeg satte inn 3-dagers egg. Har sykluser på 30-32 dager. Men forrige måned 28 dager faktisk. Fikk mensen den 17 januar. EL 4 feb og innsett den 8 feb.

Jeg har testet i dag, og den var klart positiv. Liker bare ikke at det er variernde med symptomer. I går kjente jeg masse ilinger og strekk i magen, i dag mer stillle og ikke fullt så ømme bryster.

Grunnen til at jeg er skeptisk, er at jeg fikk positiv test på mitt første forsøk også. 5+2 begynte jeg å blø. (Mistet,mulig kjemisk) Så nå går jeg rundt meg skikkelig redsel for å oppleve det igjen. Orker liksom ikke mer. Men jeg vet at jeg ikke er alene om å tenke slik i hvertfall. Fattig trøst;)

Klem til deg MK73

Skrevet

Jeg har hatt fryseforsøk på Hausken Adine. Synes det var veldig behagelig å slippe alle Hormonene. Tror mest mulig naturlig er det beste.

I hvertfall trodde Hausken det i mitt tilfelle.

Gjorde ikke noe annet ellers. Er sykmeldt, og kjenner at det er bra for meg nå. Trenger ro til å ruge jeg nå. ;-)

Gravid er jeg i hvertfall. Spennende om det er 2 stykker der inne!;)

Nå håper jeg bare de/den vil trives hos meg;)

Lykke lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...