Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #1 Del Skrevet 19. februar 2011 De ligger først lenge i samme seng. De deler rom De er alltid sammen, hjemme, bhg osv. Også blir de ofte kled likt. Er dette heldig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927651-gj%C3%B8r-vi-tvillinger-for-avhengi-av-hverandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleღpersille Skrevet 19. februar 2011 #2 Del Skrevet 19. februar 2011 Klart båndene deres bindes enda tettere ved at vi gjør alt dette, men tror også at de har en sterk tilknytning til hverandre uansett. Tenk de har ligget tett i 9 mnd inni livmora! Tror det er litt for ubegripelig for meg som "singelbaby" og andre som ikke er tvillinger å egt skjønne det. Det må være veldig spesielt å være tvilling. Men vi gjør jo dette av praktiske hensyn også. Samme seng og samme rom, gjør det lettere for oss foreldre, ingen tvil! Det at de alltid er sammen, er jo vel egt positivt. De gir jo trygghet. Men jeg tenker at når guttene mine begynner i skolen, at de går i forskjellige klasser. Om de ønsker det! Forskning har jo vist at samsoving gir trygge barn. Tror artikkelen står i et av de siste foreldre og barn. Da menes samsoving med søsken både eldre og yngre. Guttene mine er enegga og jeg kler dem sjelden likt! De er to forskjellige individer og skal leve sine liv uten å hele tiden bli sett ¨på som en. Jeg tror ikke det er heldig og hele tiden bli sammenligna. Alt i alt tror jeg at vi hjelper dem til å bli mer avhengige av hverandre, men at båndene er sterke uansett hva vi gjør. Så det blir spennende å se hvordan de blir når de blir eldre. Tror ikke at det er uheldig, nei. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927651-gj%C3%B8r-vi-tvillinger-for-avhengi-av-hverandre/#findComment-142927720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady lovely locks Skrevet 19. februar 2011 #3 Del Skrevet 19. februar 2011 Mine tvillinger er toeggede, gutt og jente, så det blir nok anderledes enn de som er samme kjønn. Mine tvillinger lå ved siden av hverandre bare noen få dager, det fungerte virkelig ikke for oss. De veiva borti hverandre og hylte i ørene på hverandre. Så la vi den marmføtes slik lå de ca 2 mnd, men den beste løsningen for oss var tilslutt å legge dem på hvert sitt rom. Jeg kler dem skjelden likt. Men de er jo som du sier nesten alltid sammen. De lå jo i magen sammmen, var hjemme med meg i perm, så med pappan, så i bhg sammen. Store broren har litt andre behov en dem når det gjelder aktivisering, så da får jo ofte han et tilbud også er tvillingene sammen. Dette har jo gjort at de har et ganske spessielt forhold. Når for eksempel en har vært i bhg og den andre har vært hjemme syk, så henger de rundt halsen på hverandre og koser og kysser hverandre. De er 18 mnd. ) Jeg tror ikke dette er uheldig, men det kan jo hnede ting hadde vært anderledes om de var samme kjønn og de delte soverom og segn. Og jeg kledde dem helt likt. Men det er kan jeg egentlig ikke svare på... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927651-gj%C3%B8r-vi-tvillinger-for-avhengi-av-hverandre/#findComment-142928038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2011 #4 Del Skrevet 19. februar 2011 Mine sov best sammen, så selvfølgelig lot jeg dem sove sammen. De deler rom enda, vi har to rom til dem, men de vil sove sammen.. ikke noe galt med det. De er veldig gode venner og leker mye sammen, men har også egne venner i bhg. Kler seg ikke alltid likt, men det blir en del av praktiske grunner. På den annen side kjenner jeg tre tvillingpar som ikke har noe særlig kontakt, voksne altså Så det er ikke sånn at alle tvillinger vokser opp til å bli bestevenner. Mange tvillinger er virkelig forskjellige, like forskjellige som andre søsken. Og er ikke de fleste andre søsken også mye sammen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927651-gj%C3%B8r-vi-tvillinger-for-avhengi-av-hverandre/#findComment-142928177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
To små tuller Skrevet 19. februar 2011 #5 Del Skrevet 19. februar 2011 Våre jenter sov i samme seng i 10 uker, så flyttet vi dem i hver sin seng rett og slett fordi vi syns "det var på tide". De sover på samme rom, og det kommer de forhåpentlig til å fortsette med en stund. Når vi skal ha barnevakt så deler vi dem, en til hvert besteforeldrepar. Vi søker samme barnehage for dem, og når de skal begynne på skolen så skal de selv få komme med ønsker om de vil i samme klasse eller ikke. Vi kler dem sjelden i samme klær, hverken farger eller mønster er likt. Jentene er toeggede, de er ekstremt forskjellige både i utseende (skulle nesten ikke tro de var søsken engang), samt i personlighet; en veldig rolig og en skikkelig hissig, men når de er sammen så følger de etter hverandre, de koser med hverandre og hermer etter hverandre. Så den avhengigheten tror jeg at er der enten vi foreldre legger opp til det eller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927651-gj%C3%B8r-vi-tvillinger-for-avhengi-av-hverandre/#findComment-142929824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå