Gå til innhold

Jeg blør litt- bekymret!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter!!

Jeg er i uke 16 og har spottet den siste uken. Var hos jordmor mandag denne uken og det var fin hjertelyd i følge henne. Jeg har et nedpress i magen, det har jeg hatt siden spottingen begynte og har også forklart dette til jordmor.....Har som sagt ingen vondter men lei av å ikke få lov til å "slappe" av litt med tanke på at det blør litt. Er det noen som har opplevd liknende og kan gi meg noen trøstens ord. Jeg har ikke så lyst til å ringe legen på grunn av dette da jeg allerede har fått gode tilbakemeldinger fra jordmor samt at jeg hverken har vondt eller ubehag i henholdt til dette.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142927638-jeg-bl%C3%B8r-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Jeg blødde under mitt første svangerskap i uke 17 og litt igjen i uke 18, det viste seg bare å være litt skjørt oppi der. Jeg kunne nesten kjenne at noe trykket og plutselig begynte jeg å blø. Men alt var fint. Nå har jeg ei på fire år ved min side.

Denne gangen har jeg foranliggende morkake, og går også å kjenner på dette presset, men heldigvis ingen blødning. BANK i bordet!!

Jeg syns du heller skal ta en tlf til legevakt og be om å få bli undersøkt jeg.. Så roer du deg selv og sannsynligvis ser du at babyn har det bra.

Personlig selv da jeg blødde sist svangerskap ringte jeg direkte til føden og lot jordmødre undersøke meg, der ble det tatt ultralyd nettopp for å forsikre seg om at morkaken ikke ligger foran sånn som denne gangen her. Kanskje du skulle gjort det?

De var veldig behjelpelige med å ta inn meg selv om jeg ikke var 24 uker.

Ønsker deg lykke til, og mest sannsynligvis er dette ingenting å bekymre seg over :-)

Jeg blødde også i forrige svangerskap. Jeg kontaktet først legevakt, men fikk bare beskjed om at jeg måtte avvente og se. Det er ikke så enkelt når man tenker på det som kan gå galt. Jeg tok derfor kontakt med fastlegen og hun ordnet med ultralyd samme dag.Når man går rundt med noe så dyrebart i magen, skal man ikke måtte bekymre seg. Jeg fikk på ul konstantert at alt var bra og kunne nyte svangerskapet og slappe av igjen.

Få tatt en ultralyd og gå tilbake til å nyte tida som gravid :)

Hei du,

Jeg blødde fra uke 16-20. Først var det bare litt, og brunaktig. Så ble det faktisk ganske mye, og mer rent blod. Jeg var jo livredd, men dro inn på føden og fikk UL to ganger i denne perioden. Alt var i skjønneste orden. Men de sier jo at blødninger ALLTID skal undersøkes nærmere, så du burde få gjort det. Om ikke annet for å roe deg ned.

Nå er jeg i uke 31, og har ikke hatt noe mer blødninger og alt er bra. Det er sikkert ikke noe farlig, men som sagt: Få det sjekket.

Lykke til:)

Det kan være at morkaka ligger litt forran utgangen og den rifter visstnik lett og da kan det komme litt småblødninger. Men man skal alltid ta kontakt med legen i forhold til blødninger sånn at de da kan få høre farge og lignende på blødningene også tar de en avgjørelse på om du skal avvente eller komme inn på en kontroll. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Flott folkens, tusen takk for råd og tilbakemeldinger. Skal ringe legen mandag og høre hva hun sier....er også plaget med migrene 4-5 ganger i uken, kom helt spontant nå i uke 15 så jeg må høre hva dem evnt kan gjøre med det, rimelig lammende følelse....enten det er hodepine eller blødninger. Akk ja sann!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...