Gå til innhold

Flere som ikke har noe system i matinga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg skrevet opp hvor mye Lille på 5 mnd spiser, og når. Det er overhodet ikke noe system i det, selv om dagene begynner likt med pupp klokka 8.

Eksempler på i dag og i går:

I dag:

09.30 - 150 ml

11.30 - 80 ml

14.00 - 160 ml

16.00 - 90 ml

18.30 - 100 ml

20.00 - 160 ml

I går:

10.15 - 90 ml

12.45 - 135 ml

14.00 - 135 ml

17.30 - 140 ml

19.00 - 200 ml

21.00 - 170 ml

Sammenlagt mengde pr dag varierer fra alt mellom 500-900 ml!

Det virker som om alle andre har stålkontroll og babyen spiser akkurat samme mengde til akkurat samme tid hver dag!

Det er ikke noe problem altså, men det hadde jo vært praktisk å vite sånn omtrent når det er mating neste gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også. Kan gå 30 min mellom hvert måltid eller 4 timer. Og han kan sluke maten eller så vidt være borti flaska.

Men vi måtte "tvangsfore" han hver 3.time i fire uker til han kom seg over tre kg fordi han var så liten når han ble født, så kom aldri helt inn i noe system fordi det aldri gikk 3 timer mellom måltidene osv.

Han er 6 uker i morra og jeg lar han bare styre det selv uansett hvor lenge det går mellom.

Er ikke alltid like enkelt å planlegge ting når jeg ikke vet når han skal spise neste gang :P Men men, det går seg vel til :)

Skrevet

jeg fullammer.. (eller dvs har såvidt begynt med grøt på kvelden), men må innrømme at her er det null system på når og hvor mye hun spiser.. hun får mat når hun ber om det - eller når jeg synes hun bør spise litt (hvis vi f.eks skal ut og jeg vet det kan bli litt lenge til neste amme-mulighet..)

Dette funker helt fint - har masse melk og snuppa legger på seg akkurat som hun skal.

Hvor mye hun får i seg hadde vært interessant å vite, men siden jeg ammer blir det vanskelig. Men noen dager føles det som om hun ikke har spist i det hele tatt (2 minutter ved puppen nå og da..) - men vekta går opp, og helsesøster sier at så lenge de legger på seg, tisser, bæsjer, sover godt (eller ihvert fall ikke merkbart dårligere..) og ellers er blide og fornøyde så er det ingen grunn til bekymring

Litt godt å ikke være bundet til at hun skal ha mat nøyaktig på det og det klokkeslettet også synes jeg..

Skrevet

Nullsystem her heller, tror det er fordi hun er så varierende på når hn sover, kan våkne 23, 02, og 05 eller kun kl 03 og så ta morgenen kl 5, eller 6, eller 7.... Og om de er for dårlig vær til å trille så hender det jeg sender henne i koma med flaske om pupp ikke holder...

Hun trenger å legge på seg så vi bare kjører på med pupp og flaske rett som det er...

Skrevet

Jeg har litt system, men ikke helt stålkontroll liksom. Jeg prøvde det en periode, men da var det ikke alltid jeg fikk i henne maten. Nå gir jeg henne rett og slett mat når hun viser tegn til å være litt sulten/interessert. Det varierer ikke kjempemye altså, men en halvtime-tre kvarter i forskjell på måltidene kan det være enkelte dager. Da blir hun fornøyd og spiser opp både grøt og middag :) Gir henne morsmelk, to grøtmåltid og et lite middagsmåltid hver dag nå. Litt vann også. Hun er 6,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...