Gå til innhold

Bruker dere arva sko til unga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Arva klær er helt ok, men skotøy er no-no. Man vet aldri om forrige bruker har tråkka skjevt, hatt feil fotstilling osv. Nye føtter må behandles pent så det ikke skal bli noe feil med fotstillingen.

Jeg pirker på lite, men når det gjelder sko og tannpuss så er jeg rimelig nazi.

Dersom skoen er pent eller lite brukt, ja!!

Men sko som er mye brukt og slitt, er ikke noe å arve.

Vintersko til 1-åringer er jo lite "gått" vi, samme pensko, iallefall podens... Pensko kan jo være brukt så lite som 4-5 ganger, i få timer..

Annonse

De skoene hun skal gå mye i kjøper jeg alltid nye og av god kvalitet. Men jeg ser ikke noe galt i å arve f.eks et par pent brukte gummistøvler som hun bare går litt i og som ikke former seg mye etter foten heller. Det samme med pensko, bunadsko. Jeg har også overtatt et par veldig pent brukte vintersko til henne da hun var liten. Viking gortex i str 20 blir ikke akkurat slitt og preget av foten av at en liten tass kryper rundt med dem i utetiden som er 1/2 time.

Men joggesko og sandaler kjøper jeg alltid nye og i korrekt størrelse.

Ser det er litt delte meninger her! Jeg personlig mener veldig sterkt mot å bruke arva sko, da jeg helt klart tror det kan skade fotstillingen vår/bli skeve.

Men jeg har en svigermor som prakker på meg hennes andre barnebarns sko. Har sagt til henne ved flere anledninger at jeg ikke ønsker det, men fordet så legger hun igjen eller sender skoa med meg. Hvorfor kan hun ikke bare respektere hva jeg ønsker?

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...